۳۴ انبار احتکار کالا توسط سپاه لرستان کشف شد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به کشف ۳۴ انبار احتکار کالا توسط سپاه لرستان گفت: از سال ۹۶ تاکنون ۱۲ هزار و ۱۸۲ پروژه عمرانی و غیر عمرانی توسط سپاه لرستان در مناطق محروم استان اجرا شد.

۳۴ انبار احتکار کالا توسط سپاه لرستان کشف شد

سردار مرتضی کشکولی در دیدار فرماندهان و کارکنان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های تهدیدزا در استان اظهار داشت: علاوه بر توسعه، مطالبه گری، بصیرت سیاسی و دینی شاکله حیثیتی بسیج و مظهر ولایت‌مداری و دشمن ستیزی است.

وی با بیان اینکه بیش از 180 هزار بسیجی در استان لرستان فعال هستند افزود: در استان لرستان با 103 حوزه مقاومت عشایری و محلات و همچنین 16 حوزه مقاومت دانشجویی هزار و 613 پایگاه مقاومت فعال است که از این تعداد 658 پایگاه در مساجد و بقاع متبرکه فعال‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: در مباحث دفاعی هر چند هم اکنون تهدیدی نداریم ولی در استان لرستان اکنون 10 گردان امام حسین (ع) بسیج پایه در سراسر استان وابسته به تیپ 57 هستند و همچنین در بحث امنیتی نیز 55گردان بیت المقدس،8 گردان خواهران کوثر و 19 گردان امام علی (ع) حرفه‌ای جهت برخورد با اغتشاشات فعالیت می‌کنند.

فعالیت 1048 پایگاه لرستان در گشت رضویون

وی در رابطه با گشت رضویون جهت برقراری امنیت محلات بیان کرد: هم اکنون در استان لرستان روزانه هزار و 48 پایگاه گشت رضویون دارند که از این تعداد 458 گشت هر شب در استان به صورت دو شیفت فعالیت دارند.

کشولی با اشاره به اقدامات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در حوزه فضای مجازی عنوان کرد: درحوزه فضای مجازی 6 سایت، 22گردان سایبری،27 کانال تلگرامی، 24 گروه تلگرامی و 88 کانال و گروه وابسته به سپاه فعال‌ است.

وی با بیان اینکه 14 هزار نفر در پیام رسان‌های داخلی وابسته به سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان فعالیت دارند تصریح کرد: عمده کار سپاه در فضای مجازی حمله به زیر ساخت‌های فرهنگی و سیاسی لیبرالیست، حمله به رژیم شاهنشاهی و باستان گرایی و همچنین پاسخ به شبهات و تبلیغ دستاوردهای نظام و امید آفرینی در جامعه است.

فعالیت 2100 گروه جهادی در لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان با اشاره به فعالیت‌های سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در حوزه اقتصادی خاطر نشان کرد: در استان لرستان دو هزار و 100 گروه جهادی فعال و ثبت شده فعال وجود دارد و همچنین 570 صندوق محله محور و مردمی داریم که سپاه نقش تسهیل‌گر و مردم هدایت کننده این صندوق‌ها برای اشتغال‌زایی هستند.

وی اظهار داشت: از سال 96 تاکنون 12 هزار و 182 پروژه عمرانی و غیر عمرانی با اعتباری بالغ بر 181 میلیارد تومان جهت محرومیت‌زدایی توسط سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در مناطق محروم و روستایی احداث و همچنین ایجاد چهار هزار شغل با 69 میلیارد تومان بودجه از دیگر اقدامات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) درحوزه اقتصاد مقاومتی است.

کشکولی افزود: اجرای 518 طرح در 21 محله و هفت شهر آسیب پذیر از جمله ساخت 86 ساخت منزل محرومان، 7 مسجد،27 خانه عالم، 11 غسالخانه، تجهیز 28 پارک و همچنین ساخت مرکز ماده 16 جهت نگهداری معتادان متجاهر با بیش از 6 میلیارد هزینه و ظرفیت 200 نفر از جمله مهمترین اقدامات سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان در حوزه مباحث اجتماعی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: با توجه به اهمیت کلیه جنبه‌ای مسائل اجتماعی در بحث ورزش 11 سوله ورزشی 9دی و 64 سوله ورزشی صالحین،7 استخر که از این تعداد دو استخر به بهره‌برداری رسیده و مابقی در حال ساخت است که جهت استفاده مردم توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) ساخته شده است.

اهدای 837 جهیزیه کامل به زوج‌های محروم لرستان

وی بیان کرد: اهدای 837 جهیزیه کامل به زوج‌های محروم طی سال‌های اخیر، اعزام 470 تیم پزشکی و بهداشتی به محلات آسیب پذیر و روستایی و همچنین احداث 6 بیمارستان روستایی از جمله اقدامات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از سال گذشته تاکنون است.

کشکولی با اشاره به اجرای طرح بهنام محمدی گفت: بر اساس طرح بهنام محمدی مدرسه، مسجد و خانه به هم متصل می‌شوند که تاکنون 66 مدرسه، مسجد و خانه طی یک سال و نیم گذشته به یکدیر وصل شدند که بسیار طرح تاثیر گذاری است.

وی تصریح کرد: در استان لرستان 4 هزار و 500 حلقه صالحین و 44 مهد قرآنی کودکان وابسته به بسیج خواهران در استان فعال است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در رابطه با اقدامات بسیج مهندسی کشاورزی سپاه استان خاطر نشان کرد: توسط بسیج مهندسی کشاورزی آموزش تخصصی تسهیل گری با آموزش 460 کارشناس را به 920 روستا جهت ترویج کشاورزی، دامپروری اعزام شده که در همین راستا 2 هزار و 300 دوره آموزشی برای کشاورزان و دامداران برگزار شده است.

واکسیناسیون دام‌های روستائیان توسط بسیجیان

وی اظهار داشت: جهت واکسیناسیون دام‌ها 970 بسیجی به 110 روستا اعزام شدند که تاکنون 192 هزار و 500 دام سبک و 800 دام سنگین توسط بسیجیان اعزام شده واکسیناسیون شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان عنوان کرد: در بحث اندیشه‌ورزی و حل مسائل، انتخابات در سراسر استان برای 23 قشر برگزار می‌شود که نخبه‌های هر شهر شناسایی می‌شوند و پس از راه‌اندازی شوراها و مجامع در هر شهر انتخاباتی دیگر جهت تعیین هیئت مرکزی استان برگزار می‌شود که تاکنون 5 هزار و 200 نخبه اقشار مختلف در هفت کارگروه اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و اجتماعی، حقوقی و قضایی، سیاست داخلی و خارجی، مدیریت و حکمرانی اسلامی، علمی و پژوهشی، اساتید و دانشگاه‌ها جهت ورود و حل مسائل استانی و ملی ورود کرده‌اند.

وی با اشاره به هدف از راه‌اندازی دبیر خانه مشترک شهید مدرس بیان کرد: دبیر خانه شهید مدرس جهت کمک به نمایندگان مجلس جهت توانمند کردن آنها با حضور گروه‌های اندیشه ورز توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) راه‌اندازی شده است.

ساخت 360 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان

کشکولی با اشاره به اقدامات سپاه لرستان در سیل سال گذشته گفت: در سیل سال گذشته پلدختر 579گروه جهادی محلی و 801 طلبه بسیجی لرستانی به مناطق سیل‌‌زده اعزام شدند که از تعداد ساخت 360 واحد مسکونی و 950 واحد تعمیری احداث 79واحد و 66 واحد تعمیری بسیج استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 112 هزار بسته معیشتی،300 هزار طعام گرم،237 جهیزیه، 185 هزاربسته بهداشتی 10 هزار و 490 لوازم تحریر و همچنین 106 لوازم خانگی با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد تومان توسط سپاه استان بین نیازمندان در راستای رزمایش مومنانه بین نیازمندان توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطر نشان کرد: علاوه بر کمک‌های مومنانه جهت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی 491 پزشک و پرستار به عنوان جایگزین پرستاران و پزشکان درگیر با کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده‌ایم.

اجرای طرح شهید سلیمانی در لرستان

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: بر اساس این طرح با بیماریابی، غربالگری و قرنطینه مبتلایان به کرونا را جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می‌شود.

کشکولی افزود: جهت مقابله با گرانی و احتکار کالا طرح قرارگاه 17 ربیع توسط سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان راه‌اندازی شده که بر اساس این طرح تاکنون 34 انبار احتکار کالا به ارزش بالغ بر 28 میلیارد تومان با همکاری تعزیرات و دستگاه قضا به نفع مردم توسط سپاه پاسداران استان لرستان مصادره شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در هفته پیش رو جهت مبارزه با گران فروشی 150 بسیجی به سازمان صمت معرفی شده‌اند که با توجه به قیمت‌های مصوب شده به بازار رفته و گرانی‌ها گزارش و با گران فروشی مبارزه کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در بحث تمدن سازی بسیج در سطح ملی و محلی با نگاه فرامرزی و جهان شمولی با علم و پژوهش به دنبال تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، صیانت از استقلال و آزادی و همچنین توسعه روز افزون مهدویت و اخلاق و استمرار مبارزه با فساد و محرومیت زدایی فعال است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها