معاون استاندار قزوین:

پلاک‌های غیربومی در استان قزوین ‌تذکر می‌گیرند ‌

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: پلاک‌های غیربومی که در روزهای اعمال محدودیت‌های تردد وارد استان قزوین شوند، بار اول توسط پلیس راه تذکر گرفته و از بار دوم جریمه می‌شوند.

پلاک‌های غیربومی در استان قزوین ‌تذکر می‌گیرند ‌

علی فرخزاد درباره آخرین تصمیم‌های کمیته حمل‌و‌نقل و ترافیک ستاد مقابله با کرونای استان اظهار داشت:‌ طی رایزنی‌هایی که با پلیس راه و راهور استان داشتیم، قرار شد پلاک‌های غیربومی که در روزهای اعمال محدودیت‌های تردد وارد استان قزوین شوند، بار اول توسط پلیس راه تذکر گرفته و از بار دوم جریمه ‌شوند.

وی اضافه کرد: در ضمن از پلیس راه و راهور خواستیم که تردد پلاک‌های 79 و 89 (ویژه استان قزوین) در سطح استان و در ساعت‌های مقرر ( تا ساعت 21) بلامانع باشد؛ چرا که طبق دستورالعمل وزارت کشور تردد بین شهرها در استان قزوین ممنوع اعلام شده بود که با توجه به نزدیک بودن شهرهای استان به همدیگر پیشنهاد دادیم که تردد بین شهری در استان مجاز شود.

فرخزاد با بیان اینکه محدودیت‌های تردد درون‌شهری و برون‌شهری توسط پلیس راه، راهور و راهداری و زیر نظر فرمانداری‌ها اعمال می‌شود، ادامه داد: در سطح استان ترددهایمان بلامانع خواهد بود در ساعات مقرر و با پلاک‌های بومی این تصمیمی بوده که در سطح ستاد استانی گرفته شده و استاندار هم به آن اشاره داشت.

امکان تفکیک پلاک‌های بومی و غیربومی در نرم‌افزارهای ترافیکی وجود ندارد

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر امکان تفکیک پلاک‌های بومی و غیربومی در نرم‌افزارهای ما وجود ندارد، گفت: قرار بر این شد که شهرداری قزوین و سایر شهرداری‌ها این مشکل را از طریق شرکت توسعه زیرساخت پیگیری کنند تا امکان تفکیک پلاک‌ها را برای ما فراهم کنند که البته این کار زمان زیادی می‌برد.

فرخزاد افزود: البته با توجه به تجربه‌ای که برای نصب دوربین‌ها در عوارضی شهر محمدیه داشتیم، این کار حداقل 2 تا 3 هفته زمان خواهد برد. از طرفی این مشکل یک مشکل ملی است و در همه آزادراه و جاده‌های کل کشور وجود دارد که البته این مشکل را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کنیم تا بتوانیم این موضوع را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد مقابله با کرونای استان قزوین از روز گذشته با حضور نمایندگان پلیس راه، پلیس راهور، فرمانداری شهرستان قزوین، معاونان فرمانداری سایر شهرستان‌های استان، نمایندگان اداره کل راهداری، دفتر فنی و دفتر شهری استانداری، اداره کل مدیریت بحران و شهرداری قزوین تشکیل شده و آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های هوشمند ترددی در سطح استان را مدیریت می‌کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها