دیپلمات با سابقه:

ادعای حمله به ایران یک طنز مضحک است

دیپلمات با سابقه کشورمان ادعای حمله به ایران از سوی ترامپ را یک طنز مضحک دانست و گفت: بار عملیات روانی این خبر با همکاری «نیوز ویک» مورد بحث است.

ادعای حمله به ایران یک طنز مضحک است

ابوالفضل ظهره وند در ارتباط تلفنی با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو در خصوص شایعه سازی مضحک رسانه های معاند نسبت به حمله ترامپ به ایران گفت: این مسئله بیشتر به یک طنز شبیه بود تا یک خبر مهم!

وی افزود: از قرار جلسه ای تشکیل شده که چند نفر از همکاران ترامپ در آن حضور داشتند و جالب اینجاست ترامپ پیشنهادی می دهد و به طنز می پرسد چطور است در هفته های باقی مانده به ایران حمله کنیم و همراهان در پاسخ به ترامپ می گویند اصلا فکر این مسئله را هم نکن چراکه موضوع بسیار خطرناکی است.

ظهره وند با اعلام اینکه چنین گفت و شنودی در همین حد در جلسه مذکور مطرح و سپس توسط «نیوز ویک» منعکس می شود، ادامه داد: نکته پشت پرده بسیار مهم است؛ نخست اینکه اگر جنگی اتفاق افتد، مقدمه و شرایط و متحدینی نیاز دارد و جوانب کار و آینده پژوهشی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این خبر در گپ و گفتِ مسئولان امریکا مطرح شده است، در عین حال تاکید کرد: ساختار در امریکا هوشمند است و بار عملیات روانی این خبر با همکاری "نیوز ویک" مورد بحث است.

ظهره وند همچنین به بار منفی کنار گذاشتن وزیر دفاع امریکا توسط ترامپ اشاره کرد و گفت: آن ها می خواستند افکار عمومی را نسبت به این مسئله منحرف کنند چراکه فرد کنار گذاشته شده نسبت به استفاده از نیروهای گاردی در برابر سیاهان امریکا مخالف بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: ترامپ در حال خارج سازی سراسیمه ی نیروهای امریکایی از عراق و افغانستان است و 2500 نیرو باقی خواهند ماند و حتی ناتو و سایرین با چنین تصمیمی مخالفند.

ظهره وند در ادامه مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: اگر در سال 2011 بحث حمله به این مطرح می شد، خبری قابل توجه بود چون درگیری با آن ها ولی خاتمه آن بدست ما بود ولی امروز پایگاه های امریکایی برای امور جاری خود، فاقد نیروی انسانی لازم هستند.

وی گفت: آن ها از طرفی تلاش دارند روی فضای داخلی ایران عملیات روانی انجام دهند و به حساب خود محیط ایران را شرطی نگه دارند.

ظهره وند با اشاره به تلاش های نافرجام امریکا برای دوگانه سازی هایی نظیر مذاکره-جنگ، اظهار کرد: ترامپ یا بایدن دنبال مذاکره هستند و وقتی موضوع جنگ و حمله به ایران را مطرح می کنند، گزاره ای در ذهنشان شکل می گیرد که افکار عمومیِ ایران خواستار مذاکره به جای جنگ می باشند و لذا این شیاطین در حال بازیِ دوگانه سازی می باشند.

وی تصریح کرد: ترامپ همچنان درپی آنست که مسئله ریاست جمهوری را دنبال کند و همچنان به نقش آی-پک نیازمند است؛ بنابراین مانورهای پمپئو در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل، تغییر در نتیجه انتخابات 2020 را دنبال می کند.

ظهره وند خاطرنشان کرد: جمهوری خواهان اسناد و مدارکی را مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات از سوی حزب رقیب رو کرده و امیدوارند طی روزهای آینده با بهره برداری از این قضیه، حمایت یهودیانی که به بایدن رای داده اند را جلب نمایند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها