اپل و فیس بوک برای یکدیگر شاخ و شانه کشیدند

اپل نامه‌ای را به گروه‌های دیده بان حقوق بشر ارسال کرده و در بخشی از نامه خود نوشته است که: «فیس بوک با نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران، داده‌های آنان را جمع آوری می‌کند.»

اپل و فیس بوک برای یکدیگر شاخ و شانه کشیدند

اپل نامه‌ای را به گروه‌های دیده بان حقوق بشر ارسال کرده است که در آن اطمینان می‌دهد iOS ۱۴ جدید دارای محدودیت‌های جدیدی در زمینه حریم خصوصی است. این شرکت همچنین در بخشی از نامه خود نوشت که: «فیس بوک با نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران، داده‌های آنان را جمع آوری می‌کند.»

این نخستین باری نیست که مدیران اپل و فیس بوک علیه یکدیگر اظهار نظر می‌کنند، این بار نیز تقریباً بلافاصله پاسخی از طرف مقامات فیس بوک داده شد.

فیس بوک در این پاسخ مدعی شد که اپل در حال پرتاب بمب دود است و سعی دارد حواس را از سایر موضوعات پرت کند. این شبکه اجتماعی ادعا کرد که اپل از موقعیت مسلط خود در بازار استفاده می‌کند تا مجموعه داده‌های خود را ارجح قرار دهد در حالی که استفاده از داده‌های مشابه برای رقبا تقریباً غیرممکن است.

اپل و فیس بوک

پس از شکایت توسعه دهندگان و مشاغل، اپل انتشار محدودیت‌های حریم خصوصی در سیستم عامل خود را تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر انداخت. فیس بوک گفته است که نگرانی اپل برای حفظ حریم خصوصی یک حواس پرتی عمدی است و به جای "محصولات سخت افزاری ابتکاری"، اپل اکنون روی "نرم افزار‌ها و رسانه‌های داده محور" تمرکز کرده است.

در حالی که این دو شرکت در حال حمله علیه یکدیگرند، تنظیم کننده‌های قوانین ضد انحصاری ایالات متحده در حال بررسی دقیق شیوه‌های تجاری هستند که برخلاف میل و رفاه کاربران نیست. با این حال، در این نبرد فیس بوک و اپل درآمد خود را از دست می‌دهند چرا که هر دو شرکت با تبلیغات میانه خوبی دارند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها