ترخیصِ محموله جنجالی ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی بوش آلمان متوقف شد+سند

پس از چند روز جریان سازی رسانه‌ای در خصوص محموله جنجالی و پرحرف و حدیث ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی بوش آلمان و بعد از کشمکشهای فراوان، گمرک ایران دستور عدم ترخیص این محموله لوازم خانگی را صادر کرد.

ترخیصِ محموله جنجالی ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی بوش آلمان متوقف شد+سند

مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران امروز اول آذر 99 در مکاتبه ای با ناظر گمرکات استان هرمزگان با توجه به مکاتبه دفتر حقوقی گمرک ایران و مستند به رای شعبه پنجم دیوان عدالت اداری،‌ نوشت، خواهشمند است، دستور فرمایید وفق مفاد دادنامه صادره از ترخیص کالا خودداری و با رعایت کامل مقررات اقدامات لازم انجام شود.

گمرک جمهوری اسلامی ایران ,

بر اساس خبری که اواخر هفته گذشته منتشر شد ، محموله بزرگی از لوازم خانگی جزو گروه چهار (دارای محصول مشابه داخل که ثبت سفارش آنها ممنوع شده است) در آستانه ترخیص از یکی از گمرکات کشور قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است، واردات این دسته از کالاها در زمان حاضر به کشور ممنوع است و مدت زمان ترخیص کالاهای گروه چهار که پیش از اعلام ممنوعیت به کشور رسیده بودند نیز پایان یافته است.

بر این اساس طبق اعلام مسئولان این محموله شامل 420 کانیتنر انواع لوزام خانگی از یک برند آلمانی است. براساس بررسی‌های انجام‌شده، این کالاها هم دارای ثبت سفارش معتبر (تمدید شده) است و هم تأیید منشا ارز شده است، بحث تأمین ارز آن نیز از طریق ارز نیمایی و با صدور کد ساتا صورت می‌گیرد، همچنین تمدید ثبت سفارش محموله 420 کانتینری مذکور با رای دیوان عدالت اداری انجام شده بود.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    چرامعانع خروج لوازمات خارجی خانگی می شوید تا کالاهای بی کیفیت قلابی باصاحبان نفوذی واسطه تامردم مجبورشوند بخرند ؟!!! اگرکالای مرغوب خارجی واردایران شود دلالان وتولیدکنندگان مجبورن دررقابت باشن،یک لیوان ایرانی درخانه شکست عصب دستم قطع شده چندماه هست خانه نشین شدم اگرلیوان خارجی استانداردبود پخش می شد

  • کاربر ناشناس
    0

    خود این ممنوعیتها دلیل کرانی قیمت ها حتی در خصوص کالاهای ایرانی میشود علت ریشه ای است . مافیا اجازه ترخیص،را صادر نمیکنند چون خودشان باعث گرانی و سود دهی بیشتر برایشان است.

  • کاربر ناشناس
    0

    دلالان مانع اینکار میشوند چون نمی‌خواهند کالا ارزان شود.ولی با جدیت باید ترخیص شوند.

  • ررزز
    0

    اشِعال چینی وارد کنید به اسم ایرانی بفروشید جنط المانی وماشین المانی داشتن لیاقت میخواهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها