بازگشت مجرم به صحنه‌ی جرم، معمای سرقت را حل کرد

بازگشت مجرم حرفه‌ای به محل سرقت باعث شد سرنخی از او به جا بماند و خودش و همدستانش به دام بیفتند.

بازگشت مجرم به صحنه‌ی جرم، معمای سرقت را حل کرد

روز سوم آبان ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت از یک کارگاه تولیدی تجهیزات پزشکی در کلانتری ۱۷۰ کهریزک تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

شاکی در تحقیقات اولیه به کارآگاهان گفت: متخصص ساخت تجهیزات پزشکی هستم و در این زمینه کارگاه تولیدی دارم. روز دوم آبان‌ماه بعد از پایان ساعت کار کارگاه را ترک کردم و روز بعد هنگام مراجعه به محل متوجه به‌هم‌ریختگی و سرقت تعدادی از تجهیزات پزشکی به ارزش سه‌میلیارد ریال شدم و اصلا نمی‌دانم چه فرد یا افرادی این دزدی را مرتکب شده‌اند.

تیمی از کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات مرد مال‌باخته به کارگاه او واقع در کهریزک رفتند و در بازرسی میدانی مشخص شد سارقان با استفاده از طناب گره‌خورده و ازطریق دیوار وارد محوطه کارگاه شده و بلافاصله زوایای دوربین‌های مداربسته را به‌هم زدند تا ردی از آن‌ها به‌جا نماند. پس‌از‌آن از کارگاه سرقت کرده‌ا‌ند و گریخته‌اند.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی سرنخ مهمی به دست آوردند و فهمیدند یکی از دزدان بعد از فرار دوباره به صحنه جرم بازگشته و این‌بار مدارکی را علیه خودش به جا گذاشته است. مأموران از این طریق موفق شدند سارق را شناسایی کنند.

پس از آنکه هویت این فرد به نام جمشید فاش شد، کارآگاهان پی بردند او مجرمی سابقه‌دار است و پیش‌تر نیز با حکم قضائی روانه زندان شده و مدتی را در حبس گذرانده است.

با هماهنگی قضائی اولین متهم پرونده در مخفیگاهش دستگیر شد و پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی به سرقت از کارگاه با همکاری چهار نفر از دوستانش اعتراف کرد. جمشید علت حضورش را بعد از سرقت در صحنه جرم این‌گونه بیان کرد: برای اینکه از جزئیات تحقیقات پلیسی مطلع شوم و ببینم آیا ردی از ما به‌دست‌آمده یا نه به محل جرم بازگشتم.

در ادامه تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دو نفر دیگر از سارقان شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم به نام‌های قاسم و شهروز دستگیر شدند و به شش فقره سرقت از کارگاه‌ها در محدوده کهریزک و شورآباد و فروش اموال سرقتی به مالخری به نام سینا اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی با بیان اینکه سینا نیز در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد، بیان کرد: با دستگیری سه سارق و مالخر اموال سرقتی، هر چهار متهم با دستور قضائی روانه زندان شدند و تحقیقات پلیسی برای دستگیری دو متهم فراری ادامه دارد.

منبع: شرق

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها