ترور فرد شماره دو القاعده در تهران و حمله نظامی به ایران/ آیا این فرضیه‌ای اغراق آمیز است؟

یک رسانه انگلیسی زبان شایعه ترور مرد شماره دو القاعده در تهران را بهانه و توجیهی برای حمله نظامی به ایران ارزیابی کرده است.

ترور فرد شماره دو القاعده در تهران و حمله نظامی به ایران/ آیا این فرضیه‌ای اغراق آمیز است؟

تارنمای لانتی دیپلماتیکو با عنوان «رهبر القاعده در تهران کشته شد،"دروغ و بهانه جنگ با ایران؟» نوشت: دروغ و بهانه تراشی برای جنگ با ایران؟ خبر ترور یکی از سران القاعده در تهران یک فریب بزرگ است و احتمالاً موضوع دیگری در پشت این خبر پنهان شده است.

نیویورک تایمز گزارش داده که موساد در تابستان گذشته عبدالله احمد عبدالله ملقب به ابومحمد المصری، مرد شماره دو القاعده را در پایتخت ایران ترور کرده است. این نشریه امریکایی در گزارش خود همچنین تلاش کرده است تا ایده حضور آزادانه سران القاعده در ایران را به خوانندگان القا کند. در غرب عمدتآ در تجزیه و تحلیل روابط بین ایران و کشورهای عربی، از معیار شیعه و سنی استفاده می‌شود و حتی بر اساس همین معیار، باید پرسید که فرماندهان ارشد القاعده، که سازمانی سنی است در ایران، که یک کشور شیعه است، چه می‌کنند؟

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ، این خبر را که هنوز واشنگتن و تل آویو تأیید نکرده اند، به شدت تکذیب کرد و گفت :« القاعده نتیجه سیاست های نادرست امریکا و متحدانش در منطقه است و آنها برای اجتناب از پاسخگویی در قبال اقدامات جنایتکارانه این گروه‌های تروریستی، تلاش می‌کنند از طریق جعل اخبار و اطلاعات در رسانه‌ها، میان ایران و این گروه‌ها رابطه برقرار کنند». در حالیکه ایران با اعزام مستشاران نظامی خود به سوریه، با گروه‌های جهادی سنی نزدیک به القاعده مبارزه کرده است، اسرائیل، به گزارش رسانه‌های گروهی اسرائیل، از راه‌های مختلف از این تشکیلات پشتیبانی کرده است. تاریخ معاصر، از یوگسلاوی سابق گرفته تا عراق و لیبی و دیگر صحنه‌ها، به ما آموخته است که رسانه‌های بزرگ غربی با دروغ پردازی‌های خود، پیش قراولان تجاوزات امپریالیستی هستند و با انتشار اطلاعات کذب برای توجیه جنگ ها، افکار عمومی را آماده می‌کنند.

روزنامه‌های امریکایی همچون روزنامه‌های اروپایی، در جریان جنگ های تجاوزکارانه، برای ایجاد اجماع جهانی تلاش می‌کنند. به همین دلیل خبر ترور فرمانده القاعده در ایران توسط ماموران موساد، شاید بهانه ای برای متهم کردن تهران به میزبانی از تروریست ها و توجیه حمله به ایران باشد. آیا این فرضیه ای اغراق آمیز است؟ احساس می‌شود که ترامپ نمی خواهد کارش با ایران را ناتمام بگذارد.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • پرشین
    0

    باسلام این تو تهران چه غلطی میکرده پس این سربازان گمنام کجا بودند طرف تو تهران خانه داشته وهیچ مسولی نمی دانسته بابا دمتون گرم با این مملکت داریتون

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      همکار بودن عزیزم

    • شاه عباس فرخی
      0

      یه کم فهم ،درک شعور داشته باشی بعد بیایی نظر بدی بدک نیست ها!!!

    • ناشناس
      0

      معلومه ک همکارن مگه با طالبان همکار نیستن والا

  • ناشناس
    0

    شکی نیست که سران القاعده با ایران همکاری دوطرفه دارند.

    نظرات شما -
    • سارا
      0

      تو اگه یک خائن به وطن و عقده ای معمولی نباشی، لابد منتظری ما باور کنیم که یک منبع آگاه بین المللی هستی؟ آقای شکی نیست!!

    • فروهر
      0

      سارا برو پیش دارا.و حق الزحمه خودت بگیر تو ریاکار معلومه از کیسه بیت المال ارتزاق میکنی

  • علی
    0

    اگه جرات داری حمله کن ایران منتطر بهانه هست تا همه ی پایگاه های آمریکا و ناو هاشو بزنه

  • موحد
    0

    انگلیسها همشون چرچیلند کی تهران بوده. شما چقدر ساده اید. القاعده. تروریست. امریکا درستش کرده. اونوقت رهبر القاعد تو تهران.

  • جواد
    0

    همه نشریات معتبر دنیا میگن نفر دوم القاعده تو ایران ترور شده، شما تیتر یه روزنامه انگلیسی زبان مجهول الحال که معلوم نیست مال کجاست رو میزنید میگید توطئه در راهه.اگه راست میگین، اطلاعات و هویت اون پدر و دختری که تابستان تو تهران ترور شدن رو عمومی کنید. مملکت شده بهشت تروریستها ، یا پول و خرجیشون رو از جیب ما میدن یا تو بهترین نقاط شهر براشون خونه و خدم و حشم میگیرن.

    نظرات شما -
    • روزبه
      0

      سایت مجاهدین( منافقین) هم اعلام کرده که یکی ترور شده ...جناب جواد از برو بچه های مقیم البانی چه خبرا ؟؟؟

    • قلندر.به روزبه
      0

      تو ریاکار بیسواد سرسپرده واسه ساندیس خوری از سگ مجاهدین یا منافقین هم کمتری فضول خروس بی محل .

  • ش
    0

    به قول معرف تا نباشد چیزکی مردم نگویند یک واقعیت که هست حتما بودکه میگن هر وقت اینا چیزی رو تکذیب کردن صد درصد واقعیت داشته هنوز قضیه بنزین پارسال هواپیما اوکراین یادمون نرفته

    نظرات شما -
    • رهگذر
      0

      فقط مغزهای زنگ زده میتونن باور کنن که القاعده مورد حمایت عربستان و آمریکا با ایران همکاری میکنه

    • کولاک
      0

      جناب آقای ش چرا دیگران را اینا خطاب میکنی ؟؟/ قرار نیست هر کسی که همفکر تو نیست را بصورت اینا خطاب کنی ...شاید هم تقصیری به تو نباشد..لقمه حلال و حرام بعضی جاها اثر خودش را نشان میدهد

    • ناشناس
      0

      درسته همونجور ک طالبان و سلاح میدین القاعده رو هم همایت میکنن هرچی میگن راسته بعدن گندش درمیاد

  • حسن
    0

    سلام منتظریم هرچند این فرضیه به نظر نادرست است. امیدارم هیچ جنگی صورت نگیرد. ولی ما اماده‌ایم این احمق به تمام معنا چه تصمیمی برای افول آمریکا می گیرد.

    نظرات شما -
    • فروهر.به.حسن
      0

      اولین کسی که تو غارها مثل بن لادن پناه میگیرد و زلزله وار خواهد لرزید تویی حسن امیدوارم چیزی نزده باشی مشتی

    • .....
      0

      لیلا فروهر هم نظر میده!

  • علی
    0

    فعلا كه در تمام ويكي پدیا ها مرگش را در تاریخ اگوست ۲۰۲۰ در تهران نوشته اند یعنی یک عکس نباید از مقتولان همان استاد دانشگاه ودخترش نباشد تا همه چیز معلوم شود.وحتما حمزه بن لادن را هم که مرگش احتمالی است را همانطور که عروسیش را هم در ایران می گویند حالامی گویند ایران است .اگر زمانی که فرزندان بن لادن وچند نیروی القاعده به جای نگه داری از ایشان به کشورهایشان فرستاده بودند چنین حرفهایی زده نمی شد . ودر ثانی القاعده دشمن درجه یک شیعه وایران است . اگر چه شاید بخاطر پذیرایی ایران از برخیشان وهمچنین طالبان که بیشترشان در ایران زندگی می نمایند کمی شاید حساسیتشان کم شده باشد ،والله اعلم .

  • قلندر
    0

    اگر اینجا کشته شده باشد باید مدارکی یا عکسهایی از جسد و محل جسد هم داشته باشند و اما ما شدیم گاو پیشانی سفید که از جهاتی هم مقصریم هر تروری در جهان را به ایران نسبت میدهند از بس داغ و تو خالی شعارهای غلیظ دادیم

  • ایرونی
    0

    شمایی که مثلا مدیر نون به خبره دولت هستین.. کم مونده برای تبلیغات.. بگین که صحنه لختی از کاخ نیاوران .. بابا یکم خجالت بکشین.. شما دیگه روی مسئولان رو سفید کردین.. خبرای دروغ.. تبلیغات مذخرف و بی پایه برای کانال های بی پایه و اساس.. اگر خدارو پیغمبر و قرآن رو قبول دارین.. یکم خجالت بکشین... فقط محدویت رو مخاطبان روی پیامهارو بلدین.. شمرای زمانه

  • مسیحا
    0

    با کلت کشته شدن ایران باید همون موقع تصاویرشان را رسانه ای میکرد.. چون جسدشان که نابود نشده بود .. الان بایدن بیاد هم اوضاعمون بخاطر حقوق بشر و حمایت از تروریست و نپیوستن به اف ای تی اف و مسائل هسته ای زیر سواله.. وقتی رسانه ها میگن یعنی برای گلوبالیست ها هم تاریخ مصرف مون تموم شده.. خدا به دادمون برسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها