فرمانده سنتکام:

دنبال جنگ با ایران نیستیم/ سیاست فشار حداکثری بعد نظامی ندارد

فرمانده سنتکام با متهم کردن ایران به «رفتاهای مخرب» در منطقه مدعی شد «دامنه و شدت» این رفتارها افزایش یافته است اما کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و سیاست فشار حداکثری، بعد نظامی ندارد.

دنبال جنگ با ایران نیستیم/ سیاست فشار حداکثری بعد نظامی ندارد

«کنث مک‌کنزی» که در یک ویدئو کنفرانس با اندیشکده «شورای ملی روابط آمریکا-کشورهای عربی» صحبت می‌کرد در توضیح درباره این ادعا مدعی شده «گروه‌های نیابتی ایران» در عراق، ۵۰ حمله راکتی علیه پایگاه‌های آمریکا و نیروهای ائتلاف انجام داده‌اند.

مک‌کنزی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست. او گفت سیاست فشار حداکثری بعد نظامی ندارد.

کنث‌مک‌کنزی با وجود این گفت چنانچه ایران وارد «دور فزاینده رفتارهای تنش‌زا با ایالات متحده شوند»، «سرانجام کار برایشان خوشایند نخواهد بود.»

او گفت: «ایران از عراق به عنوان میدان جنگ نیابتی خود علیه ایالات متحده استفاده می‌کند و هدف نهایی‌اش اخراج آمریکا از عراق و منطقه است.»

فرمانده سنتکام در بخش دیگری از این ادعا گفت: «سیاست فشار حداکثری هیچ مولفه نظامی ندارد. فشار حداکثری، کاملا یک رویکرد دیپلماتیک و اقتصادی است.»

او در ادامه ادعاهایش گفت آمریکا وابستگی خود به نفت منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را کاهش داده است.

مک‌کنزی گفت: «زمانی این استدلال مطرح می‌شد که تنها دلیل حضور آمریکا در خاورمیانه به خاطر نفت این منطقه است. اگر امروز به واقعیت‌ها بنگرید، ما به طرز محسوسی وابستگی‌مان به نفت خاورمیانه را کاهش داده‌ایم.»

وی در ادامه تصریح کرد: « با آنکه ما وابستگی‌مان به نفت این منطقه را کاهش داده‌ایم هیچ شکی وجود ندارد که قیمت نفت به عرضه ایمن این محصول در دنیا بستگی دارد.»

فرمانده سنتکام مدعی شد که ایران امنیت عرضه نفت در دنیا را به خطر می‌اندازد. او گفت: «تهدیدی دیرینه علیه ثبات منطقه وجود داشته که از ایران نشأت می‌گیرد. ایران با انجام فعالیت‌های مخرب از هنجارهای بین‌المللی سرپیچی کرده است.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • محمد
    0

    سلام مطمئن باشید آمریکا و متحدان دروغ می گویند و در نهایت به ایران بطور ناگهانی َضربه خواهند زد همانطوریکه هیچ کس باور نداشت که با این فیلمنامه وقیحانه حاج قاسم سلیمانی را به شهادت برسانند ما را می خواهند در بی خیالی سر کنیم و آماده مقابله با آنان نباشیم ‌دشمن دروغ می گوید

  • ح
    0

    شما تروریست ها تو خاورمیانه چ غلطی میکنید ایران قلب منطقه هست شما تروریست ها هزاران کیلومتر ازما فاصله دارین ریس تروریست شما یعنی ترامپ ساقط شد شما هم روزی با خواری از منطقه اخراج میشید مااز هرلحظه واسه ضربه زدن ب شما تروریست ها استفاده کامل میکنیم

    نظرات شما -
    • رودکی
      0

      ح.شک دارم تو ایرانی باشی یه منافق فرومایه رذل جاسوس و مزدور عربستان یا ساندیسخور توهماتی

    • ناشناس
      0

      پاسخ به رودکی، وطن فروش و بی وجود، اسمتو تغییر بده به معاویه، تو رو چه به اسم ایرانی، تو بهت میخوره منافق باشی ، یه منافق حرا.زاده، شما مخالفا چرا انقدر عوضی هستید، جای سیاه و سفید رو عوض میکنید، وطن فروشی و بی غیرتی تو فلسفه شما شده وطن دوستی، این حکومت تا ۴۰۰ سال دیگه هم سرپاست به کوری چشم شما بی وجودهای بی وطن.بدبختی تمام فلسفتون رو دربر گرفته ، هرکس هم مخالف شما نظر بده ۱۰۰ تا انگ بهش میچسبونید، شماها دیکتاتورید ، دیکتاتورهای احمق.

  • کاربر ناشناس
    0

    رفیق مگر دورازجون مغز سر خر خوردی ؟مگرنمی دونی بسیجیان بکلی لنت ندارن تا ترمزداشته باشن توبخیر ماهم بسلامت تقدیمی از فارس

  • ناشناس
    0

    حمله امریکا قطعی است دلیلی برای ترس از حمله وجود ندارد از جمله اینکه نیروهایش را از منطقه خارج میکند از این وحشیهای بی تمدن و تحریک کفتارهای حاشیه خلیج درگیر شدن با ایران بعید نیست

  • متفاوت
    0

    داره درست میگه.علنا میگوید ترامپ درمقابل ایران بی عرضه بود و بایدن بدتر از ترامپ برای ایران خواهد بود به زعم سیاستهای امریکا.

  • چرايي ها
    0

    راستي در اين وسط كي درست مي گه ؟ امريكا يا ايران . راستي چرا امريكا در خليج فارس دشمن ايران است چرا ؟ راستي چرا ايران بسمت اتم پيكاني رفت ؟ راستي چرا ايران كره جنوبي يا عربستان نشد ؟ راستي چرا ايران ميل به كره شمالي و كوبايي شدن داره ؟ راستي چرا ايران 5 خاله خرس دوست داره همگي از روس و چين ... كمونيست هستن دين ندارن . شايد دين ندارن ولي آزاده اند . چرا امريكا دوست نداره با حمله نظامي ايران را تضعيف و شكننده كنه . چرا امريكا ايراني قوي مي خواهد تا بتواند عربستان ... كنترل و توازن بوجود بياد . يه سوال گنگ چرا امريكا دشمن ايران بود به جاي حمله نظامي به ايران به صدام حمله كرد؟ ما كه از سياست چيزي نفهميديم . چرا امريكا دوست داره ايران جاي عرستان بگيره و چرا غرب يه تار مو ايراني را به كل شيخ نشينان خليج فارس نمي دهد يا عوض نمي كند شايد فرهنگ غني و مهربانمان باشد شايد تربيت پدران و مادران ايران زمين باعث شده ملتي با فهم و كمالات و با شعور باشيم و شايدم از يك دست بده از پا پيش بكش بين ما و امريكا هست .هست؟ . حالا چرا مرگ بر شوروي ( روسيه ) حذف شد ولي مرگ بر امريكا هست . نه شرقي نه غربي شعار ايران بود حتي اول نه شرقي بود چرا الان شده خانه اميد ايران فقط شرق

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      بلندشو برو یک استکان چایی درست بکن باخیال راحت بشین یک چایی عالی نوش جان بکن ولذت ببر.بیخیال ،فشاربه مغزتم نیار.

  • ناشناس
    0

    حالا این بسیجی بی ترمز در مقابل سلاح های مرگ بار و بمب افکنهای فوق سنگین امریکا چکاری میتونه انجام بده؟ فکر میکنی جنگ چالداران هست که بخواید تن به تن بجنگید واقع گرا باشید

  • ناشناس
    0

    پیامی به اسکولهای وطنی، ایران چنان قدرتمند شده که آمریکا در مخیله اش هم فکر حمله به ایران ندارد، چقدر ساده اید شماها، تا ۳ ماه دیگه مشخص میشه من درست تحلیل میکنم یا اون احمقهای مخالف حکومت و ایران، درس بگیرید از اینهمه تحلیلهای احمقانتون که گذر زمان ثابت میکنه چقدر خام و بیسوادید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها