رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا:

طرح جدید محدودیت کرونایی محدود به دو هفته نیست

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح جدید محدودیت‌های ویژه کرونایی متناسب با وضع بیماری در شهرهای کشور ادامه می‌یابد تا وضع از قرمز، نارنجی و زرد به عادی برگردد.

طرح جدید محدودیت کرونایی محدود به دو هفته نیست

حسین ذوالفقاری باحضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما درباره طرح ویژه کرونایی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع در کشورمان حدود ۹ ماه می‌گذرد، افزود: در طول این مدت اقدامات متعدد آموزش، بهداشتی، درمانی و محدودیتی انجام شد.

وی ادامه داد: روند افزایشی بیماری ایجاب کرد که اقدامات همه جانبه‌ای در ۷ محور انجام شود که یکی از آن‌ها طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضع بیماری است.
آقای ذوالفقاری اضافه کرد: طرح محله محور، آموزش، مدیریت هوشمند و اقدامات فنی و الکترونیکی از جمله این محورهاست.

وی گفت: طرح جدید محدودیت‌های ویژه کرونایی جایگزین طرح‌های قبلی می‌شود این طرح محدود به دو هفته نیست بلکه متناسب با وضع بیماری در شهرهای کشور ادامه می‌یابد تا وضع از قرمز، نارنجی و زرد به عادی برگردد.

ذوالفقاری با بیان اینکه پایه طرح جدید محدودیت‌های ویژه کرونایی، شهرمحور است و استان محور نیست، افزود: چنانچه شهری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در روز ۴ نفر بستری به علت بیماری داشته باشد، وضع این شهر زرد و اگر ۶ نفر بیشتر داشته باشد نارنجی واگر به ۱۰ نفر برسد وضع آن شهر، قرمز اعلام می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در هر دوشنبه وضع شهرها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام می‌شود و با این اعلام، به صورت خودکار و بدون ابلاغ جدی، متناسب با وضع آن شهر، محدودیت‌ها، اعمال می‌شود.

ذوالفقاری افزود: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶۰ شهر در وضع قرمز، ۲۰۸ شهر در وضع نارنجی و ۸۰ شهر در وضع زرد هستند.

وی گفت: در مورد ترددها براساس این طرح، ورود افراد غیر بومی به شهرهای در وضع نارنجی و قرمز ممنوع است و افراد ساکن این شهرها هم اجازه ورود به شهرهای دیگر را ندارند.
وی ادامه داد: اگر افراد غیر بومی وارد شهرهای با وضع نارنجی شوند در صورت مشاهده در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر وارد شهرهای با وضع قرمز شوند در هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

ذوالفقاری گفت: افرادی که در داخل شهر تهران هستند به هیچ شهری در سطح کشور نمی‌توانند بروند.

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وضع نارنجی، مشاغل اضطراری مانند آتش نشانی دورکاری ندارند و حضور فقط یک سوم کارکنان شامل حال آن‌ها نمی‌شود، اما بقیه دستگاه‌ها که امکان دورکاری دارند حضور کارکنان تا یک سوم در وضع زرد امکان پذیر است و در وضع نارنجی، تا یک دوم و در وضعیت قرمز تا دو سوم عدم حضور را می‌توانند داشته باشند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه برای اعمال این محدودیت‌ها، ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده است، افزود: اگر چنانچه مدیران دستگاه‌ها و مسئولان مربوط، این محدودیت‌ها را رعایت نکنند مجازات می‌شوند.

وی با اشاره برخی رفتارهای تبعیض آمیز در مورد کارکنان رسمی و غیر رسمی اضافه کرد: مقررات و محدودیت‌ها در مورد برخی نیروهای شرکتی و خدمات اعمال نمی‌شود و آن‌ها از این نظر گله مندند و مسئولان باید به این مسئله دقت و مراقبت کنند اگر گزارشی مبنی بر نقض مقررات و محدودیت‌ها داده شود، آن مسئولان خاطی، مجازات می‌شوند.

ذوالفقاری گفت: افراد می‌توانند تخلفات را به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا به کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور گزارش کنند.

وی افزود: محدودیت‌های ویژه کرونایی باید بدون تبعیض در ادارات مراکز و بازرگانی، مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی اجتماعی انجام شود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    مجلس دست نظامیها و سپاهی هاست !!!!!!

    نظرات شما -
    • غلام
      0

      دوره قبل دست شخصی بود ،ببخشید یک جمله ای تو دهنمه زشته بگم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها