دروغ‌هایی با هدف پرونده‌سازی

بالاخره مرد شماره 2 القاعده کجا کشته شده است؟!

این دروغ پراکنی آمریکایی‌ها که با حجم کم سابقه‌ای در رسانه‌های غربی پمپاژ شد بیش از آنکه بهره‌ای از حقیقت داشته باشد،

بالاخره مرد شماره 2 القاعده کجا کشته شده است؟!

گام اول سناریویی است که دموکرات‌ها پس از مطمئن شدن از تسخیر کاخ سفید با هدف افزایش فشار در دوره انتقالی آمریکا به ایران و متهم کردن تهران به حمایت از تروریسم برداشته‌اند.

چند روز پیش «نیویورک تایمز» ارگان رسانه‌ای دموکرات‌ها در ایالات متحده آمریکا در خبری که بیش از واقعیت بوی عملیات روانی می‌داد مدعی شد که «ابومحسن المصری» مرد شماره 2 سازمان القاعده به درخواست آمریکا توسط عناصر وابسته به اسرائیل در تهران ترور شده است!

نیویورک تایمز گزارش داده بود که المصری از مظنونان اصلی بمب‌گذاری‌های سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا و دخترش مریم روز 17 مردادماه مطابق با 7 آگوست 2020 به دست ماموران موساد در تهران ترور شده‌اند.

یک روز پس از انتشار این خبر، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در همان راستا به نقل از چهار مقام فعلی و سابق آمریکایی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، ضمن تاکید بر گزارش نیویورک تایمز بر همکاری دو جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی در این عملیات ادعایی تصریح کرد.

این خبر که از سوی نیویورک تایمز و رسانه سعودی ایران اینترنشنال به حادثه قتل دو تبعه لبنانی در تهران در تابستان سال جاری ربط داده شده، البته از سوی وزارت امور خارجه کشورمان تکذیب شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه هرگونه حضور اعضای القاعده در ایران را تکذیب کرد و طرح این مساله را در چارچوب جنگ همه‌جانبه اقتصادی، اطلاعاتی و روانی علیه ایران خواند.

جالب اینکه رسانه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غربی مانند «رادیو فردا» و «دویچه وله» در زمان قتل دو تبعه لبنانی در تهران این خبر را با مضمون «کشته شدن دو لبنانی در تهران» پوشش داده بودند.

از سویی؛ افغانستان هم خبر نیویورک تایمز را تکذیب و معاون وزیر خارجه افغانستان در این خصوص اعلام کرد: «ابومحسن المصری» توسط نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت غزنی کشته شده است.

«میرویس ناب» گفت: «حسام عبدالرؤوف» معروف به ابومحسن المصری، نفر دوم القاعده توسط عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی افغانستان در منطقه «اندر» واقع در ولایت غزنی کشته شد. این موضوع تایید شده و رسمی از سوی جمهوری اسلامی افغانستان است. بعد از آن هم ما اثری از او را ندیدیم.

به نظر می‌رسد؛ این دروغ‌پراکنی آمریکایی‌ها که با حجم کم سابقه‌ای در رسانه‌های غربی پمپاژ شد بیش از آنکه بهره‌ای از حقیقت داشته باشد، گام اول سناریویی است که دموکرات‌ها پس از مطمئن شدن از تسخیر کاخ سفید با هدف افزایش فشار در دوره انتقالی آمریکا به ایران و متهم کردن تهران به حمایت از تروریسم برداشته‌اند.

این سناریو در واقع به دنبال زمینه‌چینی فضایی منفی علیه ایران در مجامع بین‌المللی است تا در ماه‌های آینده با استفاده از آن و با تکیه بر حمایت ایران از تروریسم بستر برای «اجماع‌سازی» علیه کشورمان فراهم شود.

این در حالی است که ایران به شهادت اسناد بسیار، بزرگترین قربانی تروریسم و اصلی‌ترین نیروی واقعی مبارزه با تروریسم است و ضربات زیادی از این مسئله خورده است.

البته یک دلیل دیگر هم برای این دروغ‌پراکنی وقیحانه از سوی آمریکایی‌ها وجود دارد که ناشی از ضربات مهلکی است که سرویس‌های اطلاعاتی سیا و موساد طی ماه‌های گذشته از اقدامات بی‌نقص اطلاعاتی ـ امنیتی ایران در موارد مختلف به ویژه در به دام افتادن عناصر تروریست و نفوذی مرتبط با آنان خورده‌اند و با این دروغ بزرگ خواسته‌اند این‌گونه وانمود کنند که انجام عملیات در تهران برای آنان آسان است.

منبع: نورنیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ایران
    0

    شما که همه چیز اول تکذیب میکنید حتی با کارشناسان بسسسسسیار با تجربه بعدش مجبور بقبول میشید؟ نمونش هواپیما اکراینی، نمونش حمله به تجهیزات نطنز، نمونش کرونا در ایران و..... کاری کردید اگه حتی راستم بگید دیگه کسی باور نمیکنه

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      حرف حق تلخه ولی جواب نداره

    • ایرانی
      0

      همه چیز را به هم ربط می دهید تا کی می خواهید فریب بازی زشت اطلاعاتی دشمنان این آب و خاک بخورید؟

  • سعید
    0

    تهران خیابان پاسداران درآپارتمان شخصی دقیقا همان منطقه ای که مافقیرفقرا باپرایداگراونجا بریم صفحه کلاچمون داغون می شه.

  • مهران
    0

    یادم میاد یکی از مسئولین شب اول سقوط هواپیمای اوکراینی با حالت تمسخر گفت دشمن میگه ما زدیم ،همون موقع آمریکا به کانادا اعلام کرد دو موشک در فلان زمانها و فلان نقاط از ایران شلیک شده ،این واقعه هم مانند همان جریانات ،یاد چوپان دروغگو افتادم ...

  • محمود
    0

    میگن این دو نفر لبنانی که ایران گفته هیچ مشخصات از انها در لبنان وجود ندارد .این دو نفر را جعلی معرفی کرده ایران.این دو نفر چی میشه که تو تهران کشته شدن کی بودن

  • محمود
    0

    اصلا این دو تبعه لبنانی را چرا مشخص نمی کنید کی بودن مقامات لبنان میگن این دو نفر را به هیچ طریقی نمی شناسد. پس این دو نفر کی بودن شک همین جاست. باید خیلی مهم باشند که ترور شدن

    نظرات شما -
    • ایران سرای امید
      0

      چرا در زمین بیگانگان بازی ی کنید مگر قرار است برای پاسخ دادن به شبه افکنی دشمنان برای هر کاری سند و مدرک داد؟

  • محسن
    0

    دقت کنید، هر شخص یا رسانه ای ،خلاف نظرشون حرف بزنه، میگن : رسانه اسراییلی . رسانه وابسته به سعودیها.آمریکایی. دروغگوترین موجودات روی زمین ،شما هستید.شکی در این قضیه نداریم.مگر طالبان در ایران آزادانه زندگی نمی کنند؟جمهوری اسلامی افغانستان(طالبان) تاییدکرد که در افغانستان کشته شد. تا کی پدرسوخته بازی؟ دستتون رو شده.خبرفوری،امیدوارم خیلی مخالف نظرتون نگفته باشم و قابل پخش باشه.چون شما خوشتون نیاد، پخش نمی کنید.

  • علیرضا
    0

    روزی آشکار خواهد شد که نه بن لادن نه ابوبکر البغدادی ونه تمام کسهای که آمریکا می‌گفت کشتیم بردیم چکارکردیم ترورشده اند آنها بجای بردن برای عملیاتهای آینده اینهم که توایران زدیم دروغه

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      نوستراداموس وارد میشود، برو بابا دوغتو بنوش

  • کاربر ناشناس
    0

    ما که تابحال حرف راست از این مسئولین نشنیدیم ولی یکی از خصوصیات اهل تسنن وسایر ادیان اینه که دروغ نمیگن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها