نماینده آمریکا بر حفظ رویکرد ترکیبی در قبال کره‌شمالی تاکید کرد

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با گروهی از قانون‌گذاران کره جنوبی بر لزوم اتخاذ ترکیبی از رویکردهای

نماینده آمریکا بر حفظ رویکرد ترکیبی در قبال کره‌شمالی تاکید کرد

قانون‌گذاران کره جنوبی به رهبری سونگ یونگ-گیل از حزب حاکم دموکرات که به واشنگتن سفر کرده‌اند، گفتند: استیون بیگان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات با کره شمالی همچنین متعهد تلاش‌هایی شد تا مطمئن شود تجارب و درس‌هایش از دست و پنجه نرم کردن با این کشور کمونیست به دولت بعدی آمریکا منتقل می‌شود.

سفر این قانون‌گذاران کره جنوبی به واشنگتن به دنبال پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر آمریکا صورت گرفت. بایدن منتقد دیپلماسی بالا به پایین دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا با کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی بوده است.

روش بالا به پایین اساساً یک سیستم را به اجزای کوچکتر خود می‌شکند تا بتواند از وضعیت زیرسیستم‌های آن با استفاده از یک روش مهندسی بازگشتی اطلاع کسب کند. در روش بالا به پایین ما یک درک بالا و شمای کلی از محصول را در اختیار داریم. روش پایین به بالا، بر اساس بنا کردن و ساختن اجزای کوچک سیستم و سپس ادغام آنها برای ساختن سیستمی پیچیده‌تر است. این روش، اولویت‌بندی و جزئیات دارد.

این قانون‌گذاران کره جنوبی در بیانیه‌ای گفتند: استیون بیگان تاکید کرد که از زمان پایان نشست هانوی مشکلاتی در مذاکره با کره شمالی وجود داشته اما همچنان امیدوار است که آنها بتوانند موضوع اتمی کره شمالی را حل کنند.

سونگ گفت: بیگان بر لزوم دستیابی به تعادلی میان اقدامات دیپلماتیک بالا به پایین و پایین به بالا در رسیدگی به موضوع کره شمالی تاکید کرد و با لزوم استفاده از هر دو رویکرد به عنوان مکمل یکدیگر موافق است.

ترامپ یه نشست با رهبر کره شمالی برگزار کرد اما مذاکرات میان این دو کشور از زمان دومین نشست‌شان در هانوی در فوریه ۲۰۱۹ میلادی که بدون توافق پایان یافت، متوقف شده است. نخستین دیدار آنها در ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی در سنگاپور صورت گرفت.

سونگ به استیون بیگان گفت: من بر اهمیت نشست‌های ترامپ-کیم به عنوان نخستین گام مهم که کره شمالی را به خروج از انزوای طولانی مدتش ترغیب کرد، تاکید کردم. ما امیدواریم دولت جدید آمریکا به چنین تلاش‌هایی ادامه دهد تا کره جنوبی و آمریکا صرف‌نظر از اینکه چه کسی در این کشورها زمام امور را در دست دارد به توسعه روابط میان سئول، پیونگ‌یانگ و واشنگتن ادامه دهند.

این قانون‌گذاران کره جنوبی روز یکشنبه وارد واشنگتن شدند تا با همتایان آمریکایی خود و مقامات دولت واشنگتن و اندیشکده‌ها از جمله آنهایی که به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نزدیک هستند، مذاکره کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها