پیگیری مشکلات کارگران اخراجی چهارمحال و بختیاری/ رای دیوان عدالت به نفع کارگران صادر شد

در جریان پیگیری مشکلات و مطالبات حدود هزار کارگر اخراجی یکی از کارخانه‌های چهارمحال و بختیاری، اکنون پس از سال‌‌ها، برای بخشی از مطالبات کارگران، رای دیوان عدالت اداری کشور به نفع کارگران صادر شد.

پیگیری مشکلات کارگران اخراجی چهارمحال و بختیاری/ رای دیوان عدالت به نفع کارگران صادر شد

مشکلات حدود هزار کارگز اخراجی از یکی از شرکت‌های چهارمحال و بختیاری پرونده‌ای بوده که از سال‌های پیش که اخراج تک تک این افراد شروع شد، برای رسانه‌ها باز شد. نیز در هفته‌های گذشته و سال‌های گذشته، به بیان مشکلات ایجاد شده برای کارگران اخراجی از این شرکت چهارمحال و بختیاری پرداخت.

پس از چند سال و پیگیری رسانه‌های استانی و نشست‌های مختلف و جلسات متعدد، اکنون در خصوص یکی از مطالبات آن‌ها (مربوط به طرح طبقه بندی مشاغل) که بخشی از مطالبات کارگران اخراجی است، در دیوان عدالت اداری کشور رای به نفع کارگران اخراجی صادر شد.

داریوش کاویانی، نماینده کارگران اخراجی شرکت برفاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نقض رای هیئت حل اختلاف استانی از دیوان عدالت اتفاق افتاده است.

وی افزود: کارگران دفاعیه نوشتند و برای تهران فرستادند، این رای حق ما‌به‌التفاوت طرح طبقه‌بندی کارگر است و اگر اعمال نفوذ نشود، می‌توانیم یکی از مطالبات خود را به سرانجام برسانیم.

نماینده کارگران بیکار شده شرکت برفاب بیان داشت: ما‌به‌التفاوت طرح طبقه ‌بندی باید از سال 76 اجرا می‌شد اما از اجرای آن سرپیچی شده و از سال 82 چیزی به نام گروه(پایه حقوق) قرار دادند، در صورتی که همین گروه باید هر چهارسال یکبار تحول یابد.

کاویانی با اشاره به پایین بودن ضریب حقوقی کارگران از حداقل، افزود: به این دلیل، ما‌به‌التفاوت طرح طبقه بندی را درخواست کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این رای باید برود هیئت عمل و کارشناس طرح طبقه‌بندی دعوت کنند، در استان کارشناس این طرح با مهر تاییدیه وجود ندارد، باید منتطر ماند کارشناس چه تصمیمی می‌گیرد، امید است یک تصمیم تخصصی و منصفانه صورت گیرد.

گفتنی است کارگران اخراجی شرکت برفاب، مطالبات زیادی دارند که در گزارشات پیشین به این مطالب پرداخته شد و تا زمان حصول نتیجه، این خبرگزاری این مشکلات و مطالبات را پیگیر خواهد بود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها