مدیرکل انتقال خون استان اصفهان:

نیاز به اهدای روزانه ۴۵۰ واحد خون در استان اصفهان وجود دارد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: چنانچه روزانه ۴۵۰ واحد خون توسط مردم اهدا شود، می‌توانیم از وضعیت بحرانی کمبود فراورده‌های خونی رهایی پیدا کنیم.

نیاز به اهدای روزانه ۴۵۰ واحد خون در استان اصفهان وجود دارد

مجید زینلی با اشاره به ضرورت اهدای خون و پلاسما در استان اصفهان اظهار داشت: با حمایت رسانه‌های اصفهان، ذخیره خونی استان که به شرایط بحرانی رسیده بود، به سه روز افزایش یافته است اما هنوز وضعیت خوبی نداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خونی مدت زمان کوتاهی قابل استفاده هستند نیاز به اهدای روزانه خون به ویژه در فصل سرما و شرایط کرونایی داریم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: لازم است که ذخیره خون در استان اصفهان حداقل هفت روز باشد تا از وضعیت بحرانی خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه به تمام گروه‌های خونی در استان اصفهان نیازمند هستیم، تصریح کرد: چنانچه روزانه ۴۵۰ واحد اهدای خون توسط مردم انجام شود، می‌توانیم از وضعیت کنونی بحرانی کمبود فراورده‌های خونی رهایی پیدا کنیم.

زینلی با اشاره به اینکه در استان اصفهان تنها ۲۵ درصد مردم، خون اهدا می‌کنند، گفت: در حال حاضر به ۹۸ درصد از نیازهای خونی مراکز درمانی پاسخ داده‌ایم و بیماران تالاسمی نیز با کمبود خون مواجه نیستند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها