ترافیک شمال کلانشهر اصفهان با افتتاح آزادراه شرق کاهش می‌یابد

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: بارِ سنگین ترافیک شمال اصفهان با افتتاح آزادراه شرق تا حد زیادی کاسته و عبور و مرور در این منطقه تسهیل می‌شود.

ترافیک شمال کلانشهر اصفهان با افتتاح آزادراه شرق کاهش می‌یابد

آزادراه شرق اصفهان فردا پنجشنبه به شکل ویدئو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی افتتاح می‌شود.

علیرضا صلواتی روز چهارشنبه افزود: روزانه حدود ۸۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از مسیرهای تهران ، کاشان، نطنز، قم و دلیجان به اصفهان وارد می‌شود که بارِ سنگین ترافیکی به شمال این کلانشهر تحمیل می‌کند و با بهره‌برداری آزادراه شرق، ضمن کوتاه شدن ۵۰ کیلومتری مسیر استان‌های جنوبی و بخش جنوبی اصفهان به مرکز کشور ،شاهدکاهش تردد در شمال کلانشهر اصفهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تکمیل مرحله (فاز) یک و ۲ آزادراه شرق اصفهان در گذشته طولانی شد خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود مرحله سوم در کمترین زمان به بهره برداری برسد.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان تصریح کرد: تکمیل قطعه سوم این آزادراه حد فاصل پل قَهجاوَرُستان واقع در شرق اصفهان تا سه راهی اصفهان، مبارکه، شهرضا در دستور کار قرار گرفته است و برای بهره‌برداری آن تا پایان دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد.

صلواتی به اشتغال‌زایی ثابت و غیرثابت برای حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر در این طرح اشاره کرد و افزود: احداث این آزادراه با هزینه‌ای بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال احداث شده که گامی بلند برای به ثمر نشستن طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان محوری و ترانزیتی اصفهان و مرکز کشور است.

وی به احداث مجتمع‌های بین‌راهی در این مسیر اشاره کرد و گفت: سعی شده است تا مجتمع‌های ساخته شده متفاوت‌ باشد تا علاوه به خدمات ‌دهی به خودروها، به شهرهای اطارف و شهرک‌ها نیز خدمات بدهند.

مجری طرح‌های زیربنایی اصفهان اظهارداشت: تاب‌آوری اقتصادی و بویژه زمینه‌سازی برای کاهش مصرف سوخت از جمله مهمترین مزایای افتتاح آزادراه شرق اصفهان است که در شرایط تحریم های سخت برای کشور لازم و ضروری است.
صلواتی ادامه داد: اثر معنادار بر افزایش تولید کالا و خدمات، کاهش قیمت تمام شده، اشتغال زایی، تسهیل در تردد و کاهش هزینه های مرتبط از جمله دیگر مزایای این پروژه به شمار می‌رود.

تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره‌برداری و انتقال آزادراه شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

این آزادراه از آزاد راه نطنز - کاشان - اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می‌شود و شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشُتِر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان که در سال‌های گذشته متوقف شده بود با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایط نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن ایجاد سفری پاک با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری وبا مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان بعنوان چهارراه ترانزیتی؛ رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها