۶ تفاهم‌نامه کارآفرینی با بخش گردشگری چهارمحال و بختیاری منعقد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته کارآفرینی و با هدف رونق اشتغالزایی در بخش گردشگری استان ۶ تفاهم‌نامه با بخش‌های مختلف گردشگری استان منعقد شد.

۶ تفاهم‌نامه کارآفرینی با بخش گردشگری چهارمحال و بختیاری منعقد شد

حفیظ‌ الله فاضلی روز چهارشنبه افزود: این تفاهم‌نامه‌ها با انجمن هتلداران، انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری، انجمن راهنمایان گردشگری، آموزش گردشگری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و انجمن خیریه وقف استان منعقد شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه که در قالب طرح"تکاپو" با فعالان رسته گردشگری استان منعقد شده است، مقرر شده تا به ازای اعطای تسهیلات کم‌بهره اشتغالزایی به فعالان این حوزه، رونق کارآفرینی و اشتغالزایی در بخش‌های مختلف گردشگری استان شکل گیرد.

فاضلی با بیان اینکه گردشگری از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه اشتغالزایی است، تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه استان تاکنون آنچنان که شایسته است شاهد رونق اشتغال و کارآفرینی در این حوزه نبوده که امید است در قالب همکاری‌های چندجانبه شاهد رونق بیش از پیش این حوزه باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تعداد بیکاران استان را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین ۳۱۲ جمعیت شاغل در استان وجود دارد که با توجه به ورود به فصل سرما بر تعداد افراد بیکار اضافه و از جمعیت شاغلان کاسته می‌شود.

فاضلی با اشاره به ظرفیت توسعه مشاغل خانگی در استان و مقابله با بیکاری فصلی نیز خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در راستای اجرای طرح نویت مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار به استان اختصاص یافته است.

از ۲۶ آبان تا ۲ آذر با عنوان هفته کارآفرینی نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد و یکی از مزیت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در این استان بحث گردشگری اعلام شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها