معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در لرستان تامین شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:‌ با توجه به کمبود نوع خاصی از انسولین که ماده اصلی آن وارداتی است، داروی جایگزین در ۴۰ داروخانه استان در حال توزیع است.

انسولین مورد نیاز بیماران دیابتی در لرستان تامین شد

محسن اسدبیگی روز چهارشنبه افزود: نوع خاصی از انسولین که ماده اصلی تولید آن " ٰگلاژین" می باشد از حدود ۲ ماه گذشته وارد کشور نشده اما ۲ برند وارداتی و تولید داخل جایگزین آن شده و در حال توزیع است.

وی گفت: کمبود انسولین در خصوص اقلامی با مواد اولیه گلاژین است و سایر انسولین های دیگر از جمله ویالی، ان پی اچ و رگولار در دسترس بیماران قرار دارد.

اسدبیگی تصریح کرد: این اقلام در ۴۰ داروخانه استان به صورت متمرکز در حال توزیع است تا علاوه بر دسترسی راحت بیماران، کنترل و نظارت فروش آن نیز به درستی صورت گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با وجود برخی مشکلات در خصوص تهیه انسولین بیماران دیابتی اما اقدامات کنترلی طی سه ماه گذشته در استان انجام و انسولین مورد نیاز این افراد تامین شده است.

اسدبیگی افزود: تاکنون کمبودی برای انسولین در استان وجود نداشته چراکه ماه های گذشته محدودیت های فروش این دارو در استان اعمال و از فروش آزاد آن جلوگیری شده است.

وی گفت: طی ۲ماه گذشته وقفه ای در تولید انسولین بیماران دیابتی کشور ایجاد شده ولی اقدامات کنترلی در استان طی سه ماه قبل صورت گرفته بود که با پیشگیری از فروش آزاد، الزام به خرید از طریق دفترچه درمانی و داروخانه های منتخب، کمبود انسولین در استان رخ نداد.

اسدبیگی با بیان اینکه ۹۰ درصد قیمت انسولین را بیمه پرداخت می کند اظهار داشت: حدود ۳۲ هزار بیمار دیابتی در استان وجود دارد و آمار جدید نیز در حال احصا است.

وی یادآور شد: در صورتی که بیماران دیابتی نسخه خود را به داروخانه های منتخب ارایه کنند درخواست آنها توسط داروخانه در سامانه مخصوص این امر ثبت و انسولین آنها تامین می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها