دستگاه اندرویدی قدیمی شما در سال 2021 دیگر از بسیاری از وب‌سایت‌ها پشتیبانی نخواهد کرد

اگر یک گوشی اندرویدی قدیمی دارید شاید وقت آن رسیده باشد که واقعاً به دنبال تهیه یک مدل به‌روزتر بروید. البته اگر قصد خرید ندارید، می‌توانید فایرفاکس را دانلود نموده و از آن برای مرورگری استفاده کنید.

دستگاه اندرویدی قدیمی شما در سال 2021 دیگر از بسیاری از وب‌سایت‌ها پشتیبانی نخواهد کرد

بنا بر گزارشی که وب‌سایت Android Police منتشر کرده است، بسیاری از وب‌سایت‌های امن، دیگر بر روی دستگاه‌هایی که ورژن اندروید آنها پایین‌تر از نسخه 7.1.1 نوقا است کار نخواهند کرد.

سازمان غیرانتفاعی Let's Encrypt که کار صدور گواهی را انجام می‌دهد، اخیرا اعلام کرده که شراکتش با نهاد مرجع گواهی‌دهی IdenTrust در 1 سپتامبر 2021 به پایان خواهد رسید.

با توجه به اینکه Let's Encrypt برنامه‌ای برای تمدید این شراکت ندارد، قصد دارد که به طور کامل به گواهینامه روت اصلی خودش برگردد و سیگنالینگ متقابل برای IdenTrust را از 11 ژانویه متوقف کند.

به تعبیر قابل فهم برای عموم، این بدان معناست که بسیاری از وب‌سایت‌های امن دیگر با ورژن‌های قدیمی‌تر اندروید سازگاری نخواهند داشت.

از نظر کارشناسان، این موضوع ممکن است مشکل‌ساز شود.
آنگونه که Let's Encrypt خاطرنشان کرده است، 33.8 درصد از دستگاه‌های اندرویدی از ورژن‌های قدیمی این سیستم عامل استفاده می‌کنند. چنین دستگاه‌هایی، از آغاز سال 2021 وقتی برای بازدید از بسیاری از وب‌سایت‌های امن تلاش کنند، با خطاهای گواهی مواجه خواهند شد.

البته برای کاربرانی که قصد تهیه گوشی جدید نداشته باشند هم یک گزینه می‌تواند وجود داشته باشد.
Let's Encrypt توصیه کرده است که کسانی که دستگاه اندرویدی قدیمی دارند فایرفاکس را دانلود نموده و از آن برای مرورگری استفاده کنند.

ولی به هر حال این نصیحت مشفقانه را به خاطر بسپارید: استفاده از فایرفاکس فعلا می‌تواند مشکلات مربوط به مرورگری موبایل را حل کند، ولی به هر حال ممکن است در زمان استفاده از اپ‌ها بر روی دستگاه اندرویدی قدیمیتان با خطای گواهی مواجه شوید، که همین موضوع خرید گوشی جدید را ضروری خواهد کرد.

منبع: ایتنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها