یک نماینده مجلس اظهار کرد

مجلس به مساله مهریه ورود کرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این خبر که در جلسه امروز کمیسیون متبوع وی قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در خصوص موضوع مهریه به بحث گذاشته شد،گفت که این موضوع برای بررسی بیشتر به کارگروه تخصصی ارجاع شد.

مجلس به مساله مهریه ورود کرد

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت و گویی، در خصوص جلسه امروز کمیسسون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در خصوص موضوع مهریه با حضور دستگاه های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مقرر شد این موضوع برای بررسی بیشتر و رفع ایرادات به کارگروه تخصصی ارجاع شود، در ادامه لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۴ قانون صدور چک و اصلاحات بعدی آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی در همین خصوص اضافه کرد: این لایحه هم در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر و رفع ایرادات به کارگروه تخصصی ارجاع شد، در این نشست همچنین لایحه تجارت بررسی شد،۱۰ ماده از این لایحه در خصوص تشکیل مجامع عادی، فوق‌العاده و عمومی همچنین مدیر و مدیرعامل شرکت‌ها به تصویب رسید.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • مری
    0

    کشورجهان چهارمی که لیاقت جهان سومی را دارد

  • ناشناس
    0

    بزرگان و اجماع علما ومتفکران در تصویب ها مراقب باشند تا مبادا در حق الناس مهریه بانوان دینی بر گردنشان باشد زن ها نیز از نظر مالی آسیب پذیر هستند نکته ای که در مورد مرد بخشنامه شد به سبب نداشتن حبس نشدند ولی در مورد زن به تعافل انجامید

  • ناشناس
    0

    نمایندگان محترم قانون گذار آیا در مفاد این آیه از سوره مجادله تامل کرده اند؟ قَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّتي‏ تُجادِلُكَ في‏ زَوْجِها وَ تَشْتَكي‏ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ يَسْمَعُ تَحاوُرَكُما إِنَّ اللَّهَ سَميعٌ بَصيرٌ خدا گفتار [زنى‏] را كه در باره شوهرش با تو گفتگو و به خدا شكايت مى‏كرد شنيد و خدا گفتگوى شما را مى‏شنود، زيرا خدا شنواى بيناست. زنی درباره شوهرش با پیامبر مجادله میکند اما نمیتواند به پیامبر شکایت کند ! شکایتش را به خدا میکند. چرا خداوند نگفته که به پیامبر شکایت میکرد؟ آیا جوابش این نیست که اساسا زن از شوهرش نمیتواند به غیر شکایت کند؟ اگر زن در قانون الهی میتوانست بر علیه شوهرش شکایت کند دیگر خداوند نمیگفت “ اگر از نشوز زنان بیم دارید.آنها را موعظه کنید.از بسترشان دوری کنید وآنها را بزنید". دریک جا مجوز زدن را صادر کند ودرجای دیگر مجوز شکایت به زن برعلیه مرد را بدهد این تناقضی بسیار بزرگ بود وخداوند پاک ومنزه است از اینکه سخنان متناقض بگوید.

  • کریم
    0

    عدم ایجاد تعهد برای مردان خطرناک است و مشکلات زیادی برای خانم ها به وجود می آورد. قانون باید طوری باشد که نه سیخ بسوزد نه کباب

  • ناشناس
    0

    مهریه اکنون اهرم سو استفاده زنان گردیده است ، بطوریکه نه خواهان زندگی هستند و نه بیخیال زندگی مشترک میشوند ، همسر بنده تنها با 5 ماه زندگی مشترک حالا درخواست 114 سکه تمام بهار آزادی نموده است و من کارگر بدبخت باید مجبورم پرداخت کنم و لو اینکه اقساطی باشد و با قیمت کنونی سکه حتی هر یک سال یک عدد هم باشد باید نصف کامل حقوق خودم را در وجه مهریه به همسر کلاه بردارم بپردازم

  • مهدی
    0

    یک مشت زن پول پرست ازخدابی خبر. ی ذره خجالت ی ذره حیا. سکه 14میلیونی کی بدش میاد حتی به قیمت آبروریزی ومتلاشی شدن زندگی مشترک. واقعا متاسفم که تواین دوره زمونه زندگی میکنم. دزدی فقط ازدیوارمردم بالارفتن نیست.

  • لیلا
    0

    خواهشا سکه کلا از مهریه حذف بشه و حقوقی مثل حق طلاق و تحصیل و حضانت فرزند رو برای خانمها لحاظ کنید .حق و حقوق خانمها با توجه به مدت زمان زندگی مشترک تعیین بشه و اموال بدست آمده تو این زندگی مشترک به صورت مساوی بین زوجین تقسیم بشه .اونوقت خواهید دید ,به صورت چشمگیری درصد طلاقها کاهش خواهد یافت .انصاف نیست جوان بیچاره به خاطر ۵ ماه زندگی مشترک تاوان سکه ی ۱۲ میلیونی رو بده .اونهم فقط به خاطر رسم و رسوم مهریه که اگه موقع عقد قبول نکنه باید قید ازدواج رو بزنه .

  • ناشناس
    0

    اگه‌بنداکراه‌برای‌موضوع‌مهریه‌به‌شروط‌ضمن‌عقداضافه‌بشه‌آمارطلاق‌سربه‌فلک‌میکشه‌تواین‌شرایط‌سخت‌اقتصادی‌اصلان‌فکرخوبی‌نیست.

  • گمنام
    0

    حق‌طلاق‌رونبایدبه‌زن‌بدهند‌انسجام‌خانوادهاازهم‌میپاشد‌وبچه‌های‌طلاق‌بیشتری‌بوجودمی‌آید.موضوع‌مهریه‌باحق‌طلاق‌کاملان‌متفاوت‌است‌حذف‌مهریه‌برای‌کم‌کردن‌مشکلات‌خانوادهاهستش‌ولی‌اما‌حق‌طلاق‌دادن‌به‌زن‌باعث‌روزافزون‌شدن‌مشکلات‌میشود.

  • گلی
    0

    زن‌نبایدحق‌طلاق‌داشته‌باشه.چراهمش‌میگید‌حق‌حقوق‌زن‌مگه‌مردها‌‌نوکرای‌زنهاشون‌نیستن‌شب‌وروزکارمیکنن‌پس‌کی‌بایدحق‌وحقوق‌مردروبده‌چراعاطفی‌به‌موضوع‌نگاه‌میکنید‌اگه‌یه‌حق‌طلاق‌فقط‌بامرده‌اونهم‌بخاطراینه‌که‌زن‌ها‌سریع‌احساساتی‌میشن‌وهرلحظه‌کانون‌خانواده‌درمعرض‌خطرمیوفته‌برای‌طلاق‌.واقع‌بینانه‌نگاه‌کنیدنه‌بصورت‌‌یک‌معامله.

  • ناشناس
    0

    نمیشه که زن هم حق طلاق نداشته باشه و نه مهریه خوش می گذره به شما اقایون

  • محمدجواد شعبان پور فومنی
    0

    دیگر چه وقت ،با این معطل کردن ها کارمان به جایی نمی رسد ،یک سال ،دوسال سه سال ،سی سال ویا بیشتر که این قانون مهریه درست نشده ونخواهد شد ،چ را ،بخاطراینکه از یک طرف بازار سکه طلا باز می ماند ،واز یک طرف بازار دادگاه وخزانه دادگستری پرازپول ،مسولین هم که جای نشیمنگاه هشان گرم وزخم نشده که بدانند یک فرد گرفتار قانون مهریه چه درد ورنجی تحمل میکند وسرماه چه قانون را اصلاح بکنند یا نکنند حقوقشان در حسابشان دراسرع وقت ریخته وکک شان هم گزیده نخواهد شد پس گور بابای یک آدم گرفتار مهریه،از قدیم گفتن تفرقه بینداز وحکومت کن عجب سیاستی ،،،،،آقایان سرشان را داخل برف کرده اند وکوونشان را بیرون ،انگار به خیالشان مردم آنها را نمی بینند ......محمد جواد شعبان پور فومنی ،.....یک قربانی بدبخت از قانون ناقص وناقز مهریه ....قانونی که خود شرع آن راقبول ندارد......

  • مهدی
    0

    مشکل ازقانونه. قانونی که این همه مصیبت درست کرده. قانونی که راحت زندگی ها رومتلاشی میکنه. قانونی که با ی امضامردروبزرگترین بدهکارعالم میکنه. قانونی که به ی چشم برام زدن مرد روآ آره میکنه... بازم بگم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها