معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

طرح روشنا و امین در فضای مجازی مدارس البرز آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح روشنا و امین در فضای مجازی مدارس این استان با رویکرد تربیتی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آغاز شد.

طرح روشنا و امین در فضای مجازی مدارس البرز آغاز شد

فرشته فهمیده روز سه شنبه هدف از اجرای این طرح را تقویت باورهای دینی و توسعه روحیه الگو پذیری از شخصیت معصومان(ع) و سایر چهره های موفق علمی و مذهبی ذکر کرد.

وی بصیرت بخشی و مصونیت آفرینی در زمینه های گوناگون اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دربین دانش آموزان را از اهداف دیگراین طرح برشمرد.

وی اظهارداشت: این طرح در راستای تربیت دینی و اسلامی مدارس اجرا می شود که این مهم نقش موثری درتبیین موضوعات تربیتی برای دانش آموزان دارد.

فهمیده خاطرنشان کرد: روحانیون درقالب طرح روشنا و امین در زمینه آموزش نماز، رفع شبهات دینی و پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی فعالیت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: در این طرح فرآیند ترویج آموزه های دینی، مذهبی و ارزش ها به دانش آموز با زبانی ساده انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه درطرح روشنا و امین به دنبال تحقق اهداف ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم، اضافه کرد: از مهمترین دستاوردهای آن تقویت و تعمیق باورهای اعتقادی و دینی دربین دانش آموزان است.

فهمیده ادامه داد: این طرح با حضور روحانیون مجرب در امر تعلیم و تربیت به ویژه مسلط به شیوه های جذب برای نوجوانان با بهره گیری ازعلم روانشناسی شناخت دانش آموزی درمدارس مجری به اجرا درآمده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتصریح کرد: امسال مدارس شاهد، استعدادهای درخشان و نمونه دولتی موظف به اجرای این طرح دربستر شبکه شاد شده اند.

وی با بیان این که قبل از شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان به صورت حضوری دراین طرح شرکت می کردند، افزود: درقالب این طرح محتوای تربیتی برای دانش آموزان در شبکه آموزشی شاد بارگذاری می شود.

فهمیده تاکید کرد: ۷۳ روحانی مسوولیت اجرایی این طرح مهم تربیتی - مذهبی را در مدارس نواحی ۴ گانه آموزش و پرورش کرج ، ساوجبلاغ و نظرآباد برعهده دارند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها