تاکسی هوایی در خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود

مدیر فرودگاه خرم‌آباد از راه‌اندازی تاکسی هوایی در خرم‌آباد خبر داد و گفت: تاکسی هوایی، استفاده از هواپیماهای کوچک ۵ تا ۱۲ نفره است که مسافران محدود را بین شهرهای کشور جابه‌جا می‌کند.

تاکسی هوایی در خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود

علی کاملی با اشاره راه‌اندازی تاکسی هوایی درفرودگاه خرم‌آباد اظهار داشت: در بحث هوانوردی عمومی فرودگاه خرم‌آباد فعالیت خود را از جمله پایش جنگل‌ها شروع کرده و همچنین راه‌اندازی ایر تاکسی از زیر شاخه‌های هوانوردی عمومی است.

وی افزود: تاکسی هوایی، استفاده از هواپیماهای کوچک 5 تا 12 نفره است که مسافران محدود را بین شهرهای مختلف که تاکنون با یکدیگر پرواز نداشتند جابه جا می‌کند.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد عنوان کرد: در ایران برای اولین بار طی روزها اخیر با همکاری یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهرستان لامرد دو هوایپما با ظرفیت کمتر از 10 نفر جهت راه‌اندازی ایر تاکسی در این شهر خریداری کرده است.

وی بیان کرد: در استان لرستان کلیه زیر ساخت‌های لازم از جمله اپرون اختصاصی ( بخشی از فرودگاه که عملیات سوار و پیاده کردن مسافران، بارگیری و تخلیه بار و محموله‌های پستی، سوختگیری، توقف و تعمیر و نگهداری وسایل پرنده بر اساس مقررات در آن انجام می‌گیرد)، ترمینال جداگانه، دفتر کار و سایر موارد مورد نیاز فراهم شده است.

کاملی گفت: جهت راه‌اندازی تاکسی هوایی با فراهم کردن کلیه بسترها و زیر ساخت‌های لازم در فرودگاه خرم‌آباد منتظر ورود بخش خصوصی هستیم.

وی تصریح کرد:سرمایه‌گذارانی از استان و خارج از استان تماس گرفته و ابراز علاقه‌مندی کردند اما تاکنون به صورت عملی ورود نکرده‌اند البته وجود برخی قوانین و مقررات، موضوع ایر تاکسی را مبهم کرده که پس از اصلاح مقررات و سود آوری بیشتر برای بخش خصوصی به طور یقین سرمایه‌گذاران بیشتری ورود به این حوزه ورود می‌کنند.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به مزیت‌های تاکسی هوایی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه ایران تحت، تحریم‌های ظالمانه غرب قرار گرفته تاکسی‌های هوایی تحت تحریم نیست، سرمایه‌گذاری کم در مقایسه با هواپیماهای موجود و همچنین سهولت استفاده از ایر تاکسی‌ها از جمله مزیت‌های تاکسی هوایی در استان لرستان است.‌

وی اظهار داشت: زمینه فرود تاکسی هوایی در فرودگا‌ه‌های سایر استان ها فراهم است سرمایه‌گذار می‌تواند در بهترین مسیرها را بازاریابی کند و شهرهای مختلف که به یکدیگر پرواز ندارد را به یکدیگر وصل کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • زهرا
    0

    با اینهمه فقر فقط باید........ به آین تصمیمات مزخرف

  • علی
    0

    خیلی خوبه اتشاءالله راه بیافته

  • جواد
    0

    خداختم به خیرکنه اتوبوس واحدهوایی کم بودتاکسی هوایی هم اضافه شد انالله واناالیه راجعون.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها