وزیر راه و شهرسازی با ساخت شهرک‌های جدید در هرمزگان موافقت کرد

وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد بازآفرینی شهری، شورای مسکن و هماهنگی امور راه و شهرسازی هرمزگان با ساخت شهرک های جدید در این استان موافقت کرد.

وزیر راه و شهرسازی با ساخت شهرک‌های جدید در هرمزگان موافقت کرد

پیشنهاد ساخت شهرک های جدید در جزایر هرمز، لارک و بوموسی در نشست مذکور که شامگاه دوشنبه در بندرعباس برگزار شد، از سوی فریدون همتی استاندار هرمزگان مطرح و مورد موافقت محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تاکید بر حمایت از هر چه بیشتر از پروژه های نوسازی بافت فرسوده در بندرعباس، گفت: نوسازی بافت فرسوده در این شهرستان در اولویت نخست این وزارتخانه برای بازسازی بافت های فرسوده کشور، قرار دارد.

محمد اسلامی با اشاره به پیشنهاد استاندار هرمزگان برای الحاق زمین در شمال بندرعباس برای ساخت مسکن نیز، اظهار داشت: باید فراخوانی برای سرمایه‌گذاری احداث مسکن در این منطقه اعلام شود.

وی در این نشست اقدام ملی ساخت مسکن در هرمزگان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: طرح‌ ملی ساخت مسکن باید به صورت مشارکت مردم، سرمایه‌گذاران و بخش دولتی با استحکام بالا و به صورت زیبا طراحی و ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مقرر شده شرکت سرمایه گذاری نفت، ساخت شهرکی در سواحل مکران را اغاز کند که برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گرفته و باید با نظارت دقیق انجام شود.

بافت‌های فرسوده و تهدیدهای حول آن همواره از دغدغه‌های مدیران و مسؤولان بوده که این امر در دولت تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار گرفته و با اجرای طرح بازآفرینی شهری گامی بلند در جهت نوسازی این بافت‌ها و رفع آن برداشته شده است.

هدف اصلی در اجرای طرح بازافرینی شهری حفاظت و صیانت از افرادی است که در سکونت گاه‌های نامناسب و ناکارآمد با بافت‌های ضعیف و مشکل دار و فرسوده شهری زندگی می‌کنند و در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی با خطر روبرو هستند.

اجرای طرح بازآفرینی شهری در هرمزگان به منظور نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده از سال ۹۶ بنا به دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از شهر بندرعباس و محله چاهستانی ها آغاز شده است.

محله چاهستانی های بندرعباس دارای ۱۰۶ هکتار وسعت است و افزون بر سه هزار و ۳۰۰ خانوار در آن ساکن هستند.

این طرح هم اکنون در شهرهای دیگر هرمزگان از جمله میناب، جاسک، رودان، حاجی آباد، بندر لنگه، کنگ، بستک و بندرخمیر نیز در دست اجرا است.

استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۳۹۱ هکتار بافت فرسوده شهری است که شهر بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن ۴۳ درصد است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    سلام مسئولین محترم فقط در بندر عباس این مشکل نیست در استان مازندران هم یکی از مسئول شهرداری یک معلول راکه دست فروشی می کرد با بوتن به کمرش زد بیچاره از در به دور خودش میپیچید کو انصاف کو عدل کو داد اعلب مسئولین شهرداری ها بامردم بد رفتا میکنند شاه هرچه بود با مردم اینجور رفتا نمی کرد اینها دست هرچه شمرویزید را از پشت بستند ریشه خراب هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها