توسعه ۱۴۰۰ کیلومتری شبکه برق‌ در آذربایجان غربی

توسعه شبکه برق از جمله مهمترین مقدمات پیشرفت هر منطقه به شمار می‌رود که این زیرساخت، با خدمت رسانی بی منت دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته با توسعه هزار و ۴۰۰ کیلومتری شبکه برق در آذربایجان غربی به خوبی مهیا شده است.

توسعه ۱۴۰۰ کیلومتری شبکه برق‌ در آذربایجان غربی

توسعه بخش‌های زیرساختی از جمله برنامه های مهم دولت ها در راستای رفاه بیشتر شهروندان هر کشور به شمار می‌رود که این مهم از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در دستور کار در ایران قرار گرفت، این تلاش ها در دولت تدبیر و امید به خاطر نگاه ویژه به توسعه زیرساختی قدرت و قوت بیشتری گرفت که این امر سبب توسعه زیربناهای خدماتی در کل کشور شد.

اقدامات اساسی نیز در آذربایجان غربی در راستای توسعه زیرساخت ها از جمله گازرسانی، آبرسانی، توسعه شبکه برق، ارتقای شاخص های بخش ارتباطی و حتی اینترنت پرسرعت توسط دولت تدبیر و امید انجام شده که البته بخش برق‌رسانی یکی از پیشروترین بخش‌ها بوده است.

حوزه توزیع برق در آذربایجان‌غربی نیز نظیر دیگر استان‌های کشور از جمله پیشرفته ترین بخش‌های زیرساختی بوده و علاوه بر برخورداری ۱۰۰ درصدی شهری، برخورداری بیش از ۹۹ درصدی روستایی نیز در این بخش وجود دارد و تنها چند روستای زیر ۱۰ خانوار در این استان از آن برخوردار نیستند که آنها نیز به زودی برخوردار خواهند شد.

توسعه ۱۴۰۰ کیلومتری شبکه برق‌ در آذربایجان غربی

افتتاح ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه برق در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از نتیجه موثر طرح های توسعه شبکه برق در استان گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت به همت دولت تدبیر و امید و در راستای توسعه شبکه برق‌رسانی در این استان احداث شده است.

اکبر حسن‌بگلو افزود: با این آمار، شبکه گذاری ۲۰ کیلوولتی در آذربایجان‌غربی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تا قبل از دولت تدبیر و امید مجموع شبکه ۲۰ کیلوولتی در آذربایجان غربی، ۱۳ هزار و ۸۹۲ کیلومتر بود که این میزان هم اینک به ۱۵ هزار و ۲۹۲ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی گفت: هم اینک یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۴۵ مشترک برق در این استان وجود دارد که ۲۲۲ هزار و ۷۱۸ مشترک در دولت تدبیر و امید صاحب انشعاب برق شدند و تعداد انشعاب ها ۲۲ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: قبل از دولت تدبیر و امید یک میلیون و ۱۱ هزار و ۵۲۷ مشترک آذربایجان‌غربی صاحب انشعاب برق بودند.

توسعه ۱۴۰۰ کیلومتری شبکه برق‌ در آذربایجان غربی

برق‌دار شدن همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در این استان از نعمت برق بهره مند شده اند، گفت: ۱۱ روستای زیر ۱۰ خانوار این استان نیز تا پایان سال‌جاری از این نعمت برخوردار خواهند شد که در آن صورت، میزان برخورداری به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

حسن‌بگلو افزود: هم اینک مشترکان برق در آذربایجان غربی توسط ۲۰ شبکه توزیع برق مدیریت می شود.

وی بیان کرد: ۸۰.۶ درصد مشترکان و ۳۸.۹ درصد مصرف برق در آذربایجان غربی مربوط به انشعاب‌های خانگی، ۲.۷ درصد مشترکان با هشت درصد مصرف مربوط به انشعاب عمومی، ۱.۷ درصد مشترکان با ۲۳ درصد در ساعات عادی و ۳۳ درصد در ساعات اوج مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: مشترکان صنعتی، تجاری و روشنایی معابر هرکدام به ترتیب ۱۸.۲ درصد، ۸.۷ درصد و ۶ درصد مصرف برق در استان را به خود اختصاص می‌دهند.

برخورداری ۹۹.۹۸ درصدی جمعیت آذربایجان غربی از نعمت برق

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در خصوص عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه برق‌رسانی، گفت: طرح‌های بسیار فاخری در قالب پویش الف- ب- ایران در کشور و در این استان افتتاح شده است که بخش برق، یکی از موفق ترین حوزه ها بوده است.

محمدمهدی شهریاری بیان کرد: در آذربایجان‌غربی نیز دهها طرح وارد مرحله بهره‌برداری شده و در زمینه برق به برخورداری ٩٩.٩٨ درصدی رسیده ایم.

وی ادامه داد: افتتاح واحدهای نیروگاهی می‌تواند نقش مهمی را در توسعه استان داشته باشد.

توسعه ۱۴۰۰ کیلومتری شبکه برق‌ در آذربایجان غربی

کاهش مدت زمان خاموشی برق در آذربایجان غربی

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: کاهش چشمگیر مدت زمان خاموشی هر مشترک در روز به دقیقه، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که توسط شرکت توزیع برق در این استان به طور جدی پیگیری شده است.

نجات‌اله علی‌نژاد اظهار داشت: عملکرد شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در رابطه با کاهش میزان خاموشی‌ها خوب بوده به طوری که مدت زمان خاموشی هر مشترک در یک ‌سال گذشته به ۱.۰۷ دقیقه در روز به ازای هر مشترک کاهش یافته است.

وی ادامه داد: براساس چشم انداز فعالیت شرکت توزیع نیروی برق و در جهت افزایش میزان رضایت‌مندی مشترکان در آذربایجان غربی در نظر داریم این رقم را در سال ۱۴۰۴ به ۰.۵ دقیقه به ازای هر مشترک در روز برسانیم.

وی تاکید کرد: کنترل و نظارت به صورت شبانه روزی بر عملکرد واحدهای اتفاقات در سطح استان انجام می‌گیرد و از طریق مانیتورینگ و با استفاده از ردیاب خودروهای اتفاقات، انجام عملیات‌ها تحت نظارت و کنترل است.

توسعه ۱۴۰۰ کیلومتری شبکه برق‌ در آذربایجان غربی

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند.

یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها