نکونام: وضعیت نقل و انتقالاتی در ایران به باشگاه‌ها ضربه می‌زند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ابراز امیدواری کرد که سرمربی تیم ملی در ادامه بازیکنان بیشتری از این باشگاه به تیم ملی دعوت کند.

نکونام: وضعیت نقل و انتقالاتی در ایران به باشگاه‌ها ضربه می‌زند

جواد نکونام در خصوص وضعیت تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: ابتدا باید درگذشت محمود یاوری را به خانواده فوتبال و خانواده ایشان تسلیت بگویم. جامعه فوتبال یک بزرگ مرگ را از دست داد. خیلی از بازیکنان و مربیان و به طور کلی فوتبال ایران به ایشان مدیون است. امیدوارم قدر بزرگان فوتبال‌مان را بیشتر بدانیم.

وی درباره آخرین تغییرات لیست باشگاه فولاد خوزستان اشاره کرد: ما توانستیم با زحمات باشگاه نفرات مدنظرمان را جذب کنیم. باید تشکر کنم از آقایان محمدی و گودرزی و مخصوصا آقای آذری که در این روند تلاش و کمک زیادی کرده‌اند. آرزوی سلامتی میکنم برای ایشان و امیدوارم زودتر دوباره درکنار هم باشیم. با توجه به بودجه تعریف شده ای که داشتیم توانستیم بازیکنان مد نظرمان را جذب کنیم. برای حفظ و تقویت تیم با توجه به حضور در آسیا و شرایط کرونایی کار سختی داشتیم. میدانید سازمان لیگ اعلام کرده ما می‌توانیم ٢ بازیکن در سطح بزرگسالان داشته باشیم، 4 بازیکن زیر ٢5 سال و همچنین بازیکنان امید نیز میتوانیم استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان عنوان کرد: به دلیل قانون فوتبال ایران نمی‌توانیم برخی بازیکنان را قرضی به باشگاه‌های دیگر بفرستیم تا لیست‌مان خالی شود. چون بازیکن قرضی بازهم در لیست تیم حساب می‌شود. برای همین برخی بازیکنان که زیر ٢5 سال هستند و سال گذشته برای تیم بازی هم کرده بودند و ما به آنها احتیاج داشتیم اما امسال مجبور شدیم از لیست کنار بگذاریم. به ناچار باید فقط باید بازیکنانی مثل ها عارف آقاسی، صابر حردانی، میلاد بدرقه و سینا مریدی که بیشتر به کارمان می‌آیند را حفظ کنیم. نکته ای که خیلی اهمیت دارد این است که هیچ بازیکنی را اجازه نمی‌دهیم به سادگی از باشگاه فولاد جدا شود ولی چون لیست ما تعداد محدودی جا دارد مجبور هستیم خالی کنیم. اگر اجازه می‌دادند بازیکن را قرضی به باشگاهی دیگر بفرستیم خوب بود چون در باشگاه‌های دیگر پیشرفت می‌کنند. اگر بازیکنانی را از لیست کنار گذاشته‌ایم دلیل بر این نیست که این بازیکنان ضعیف هستند، دلیل این است که آنها در پست‌های مورد نظر اولویت ما نبوده‌اند. همه بازیکنان ما خوب و با کیفیت هستند ولی ما متاسفانه مجبور شدیم دو سه بازیکن را کنار بگذاریم. ما حتی شاید مجبور باشیم یکی دو بازیکن از لیست بزرگسالان هم کنار بگذاریم.

نکونام با اشاره به اینکه نقل و انتقالات در ایران شرایط پیچیده‌ای دارد، اضافه کرد: در این شرایط باشگاه‌ها خیلی ضربه می‌خورند، اینکه ما نمی‌توانیم بازیکنی را قرضی به تیم دیگری بدهیم و بعد از اینکه رشد کرد به باشگاه خودمان برگردد یک معضل است. در فوتبال دنیا بازیکن قرضی به تیمی ضعیف تر منتقل می‌شود و وقتی پیشرفت کرد به باشگاه خودش بر می‌گردد ولی در ایران این شرایط وجود ندارد. ما در این باشگاه امانت‌دار هستیم و سعی میکنیم بهترین نفرات را در کنارمان داشته باشیم.

سرمربی فولاد عنوان کرد: هواداران سال گذشته شناخت کافی را از ما دارند و می‌دانند که ما قطعا بهترین تصمیم را برای فولاد می‌گیریم. بازیکنانی که به فولاد می‌آیند باید همه تمرکزشان را برای موفقیت فولاد بگذارند. ما امیدواریم امسال هم مثل سال گذشته با حمایت هواداران نتیجه خوبی بگیریم. راه طولانی در پیش داریم هفته‌های اول دوم یا دهم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و نتیجه آخر فصل مشخص می‌شود. امیدوارم در پایان جایگاهی داشته باشیم که خوشحال باشیم.

وی عنوان کرد: ایده‌آل تیم برای تمرین ٢4 نفر است ولی ما در تمرینات‌مان با استفاده از بازیکنان آکادمی و امید بالای ٣ بازیکن داریم. پارسال اسم‌ها برای ما مهم نبود و کسی که بهترین عملکرد را دارد بازی دادیم. خوشحالم که مجتبی نجاریان در تیم حضور دارد هرچند که عارف آقاسی و فرشاد احمدزاده هم فصل خوبی را پشت سر گذاشتند و می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند. البته قطعا مربی تیم ملی همه بازیکنان را نگاه می‌کند ولی امیدوارم آخر فصل بازیکنان بیشتری را تیم ملی داشته باشیم.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها