پیشرفته‌ترین خودروی آلمانی معرفی شد

شرکت ب ام و مدل آی ایکس را که فعلا پیشرفته‌ترین خودرو آلمانی و پرچمدار شرکت ب ام و است معرفی کرد. خودرویی با فرمان شش ضلعی و با خطوط طراحی تیز و چراغ‌های کشیده که بوی آینده را می‌دهد.

پیشرفته‌ترین خودروی آلمانی معرفی شد

خودروی آی ایکس یک کراس‌اوور بزرگ خانوادگی است که قابلیت خودران دارد و کاملا الکتریکی است. این محصول شرکت ب ام و دارای قدرت ۵۰۰ اسب بخاری است و با یکبار شارژ می‌تواند مسافت ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

البته برخی رسانه‌های خودرویی جهان به طراحی این خودرو انتقاد کرده‌اند چرا که به نطر برخی روزنامه نگاران خودرویی، ب ام و از طراحی جذاب خود فاصله گرفته است. زبان طراحی ب ام و آی ایکس بی شباهت به زبان طراحی خودرو سری چهار جدید نیست.

جلو پنچره بزرگ و چراغ‌های کشیده از خصوصیت‌های این طراحی است خطوط طراحی بدنه هم تیز شده است که طراحان ب ام و آن را نشان از آینده خودروهای برقی می‌دانند.

اندازه خودرو جدید ب ام و مانند خودروهای ایکس پنج و ایکس شش است. شکل فرمان این خودرو هم کاملا متفاوت با طراحی‌های مرسوم و شش ضلعی شده است. در داخل خودرو فضایی کاملا جدید نسبت به خودروهای دیگر بازار خلق شده است، فضایی ساده با خطوط تیز و صفحه نمایشگرهای بزرگ.

در این خودرو از دو موتور الکتریکی یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب استفاده شده است که در مجموع می تواند ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. با این مجموعه پیشرانه این اتومبیل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر پنج ثانیه‌ای دارد.

با استفاده از سیستم شارژ سریع می‌توان ۷۰ درصد ظرفیت باتری این خودرو را در مدت ۴۰ دقیقه شارژ کرد. اگر این خودرو ۱۰ دقیقه در شارژ سریع باشد می‌تواند مسافت ۱۲۰ کیلومتری را با آن طی کرد.

قدرت رایانه این خودرو حدود ۲۰ برابر خودروهای دیگر است و این اتومبیل توانایی خودران سطح سه را داراست و از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند.

سیستم تعلیق جلو در این خودرو از نوع دو جناغی و سیستم فنر بندی عقب از نوع اتصال چندگانه است.

تاکسی فضایی اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس برای بار دوم موفق شد فضانوردان را با تاکسی فضایی خود، به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.


ناسا حالا می‌تواند برای ارسال انسان به ایستگاه فضایی بین‌المللی از شرکت‌های خصوصی استفاده کند.

در این سفر چهار فضانورد به ایستگاه فضایی انتقال پیدا کردند. موشک فالکون کپسول دراگون را که فضانوردان در آن قرار دارند حمل می‌کند.

نقطه عطف جدید در اپل

شرکت اپل با معرفی نسل جدید پردازندهای خود با نام "ام یک" راه جدیدی را پیش گرفته است. این پردازنده اولین پردازنده برای لپ تاپ‌ها در این شرکت است که وابستگی اپل به شرکت‌های سازنده پردازنده را قطع می‌کند.

پردازنده اختصاصی اپل با معماری آرم توسعه یافته است. این معماری با انواع مرسوم در رایانه‌های و لپ‌تاپ‌ها متفاوت و شبیه معماری پردازنده‌های تلفن همراه است.

این معماری مصرف انرژی را کاهش می‌دهد اما نیاز است تا اپل بر اساس آن نرم‌افزارهای خود را توسعه دهد و دیگر شرکت‌های سازنده نرم‌افزار هم، بر اساس آن نرم افزارهای خود را باز طراحی کنند.

هم اکنون رایانه‌ها در جهان از معماری ایکس ۸۶ شرکت اینتل استفاده می کنند. تا پیش از معرفی این پردازنده، شرکت اپل به پردازنده‌های های ساخت شرکت اینتل وابسته بود.

شرکت اپل ادعا کرده است پردازنده ام یک ساخت این شرکت، سه برابرقوی‌تر از پردازنده‌های ساخت شرکت اینتل است.

فعلا اپل از این پردازنده در مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی استفاده می‌کند اما برنامه دارد تا استفاده از پردازنده‌های سری ام را در تمامی محصولات خود گسترش دهد.

آزمایش موفق برای شروع انقلاب در حمل و نقل زمینی

شرکت ویرجین موفق شد در هایپرلوپ ویرجین، تست زمینی خود را با سرنشین انجام دهد.

در این طرح قراراست شبکه‌‌ای از تونل‌هایی ایجاد شود که در آن واگن‌هایی با سرعت حدود هزار کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند.این سرعت بیشتر از هواپیماهای مسافربری است.

درتونل‌ها هوا وجود ندارد و واگن‌ها روی میدان مغناطیسی حرکت خواهند کرد.

تست نمونه انسانی البته با سرعتی بسیار کمتر رخ داد این تست در سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت انجام شده است.

باز طراحی بزرگ در اینستاگرام

در شبکه اینستاگرام بزرگترین باز طراحی سال‌‌های اخیر رخ داده است. در این باز طراحی دو تب جدید ریلز و فروشگاه اضافه شده است.

ریلزمدتی است در رقابت با شبکه تیک تاک در اینستاگرام شکل گرفته است و حالا این شبکه اجتماعی با دادن بخشی مجزا در صفحه اصلی می‌خواهد این قابلیت را در داخل پلت فرم خود توسعه دهد.

در تب فروشگاه هم پیشنهادهای شخصی سازی شده، برای خرید به کاربران نشان داده خواهد شد. در این تغییر تب لایک و افزودن محتوا به بالای صفحه منتقل شده است.

در حالی اینستاگرام این تغییرات را به خود دیده است که همچنان در توسعه آی جی تی وی نتوانسته قدرتمند ظاهر شود.

این شبکه اجتماعی با توسعه آی جی تی وی قصد داشت به رقیبی برای یوتیوب تبدیل شود اما گویا چندان موفق نبوده و حتی در باز طراحی جدید، تب آی جی تی وی جایی در صفحه اصلی ندارد.

لباس بالدار با پیشرانه ب ام و

بخش توسعه موتورهای الکتریکی شرکت ب ام و یک موتور برای لباس بالدار توسعه داده است. با این موتور افرادی که از هواپیما یا هلیکوپتر اقدام به پرش می کنند می توانند مسیر طولانی‌تری را پرواز کنند. این موتور الکتریکی قدرتی معادل ۲۰ اسب بخار دارد و نیروی آن توسط یک باتری لیتیومی تامین می‌شود.

اولین پرواز با این لباس بالدار موتوردار در اتریش موفقیت‌آمیز گزارش شده است.

منبع: دویچه وله

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها