مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو:

کشف منابع غنی سنگ آهن در عمق هزار متری زمین در کویر مرکزی

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو از کشف منابع غنی سنگ آهن در عمق بیش از هزار متری در کویر مرکزی ایران خبر داد.

کشف منابع غنی سنگ آهن در عمق هزار متری زمین در کویر مرکزی

ناصر تقی‌زاده با تاکید بر ضرورت دستیابی به منابع غنی سنگ آهن در عمق بیش از هزار متری در کویر مرکزی ایران اظهار داشت: ایران در زمینه اکتشاف از رقبای خارجی خود عقب است.

وی عنوان کرد: امروز در کشورهای دارای ذخایر معدنی از تکنولوژی های به روز برای دستیابی به ذخایر زیر زمینی بیشترین استفاده را می برند اما در کشور ما هنوز این فناوری ها وجود ندارد در حالی که برای ما بسیار مهم است که بتوانیم به ذخایر زیر سطحی دسترسی داشته باشیم.

تقی زاده بیان کرد: در حال حاضر ذخایر قابل توجهی از سنگ آهن در عمق بیش از هزار متری زمین شناسایی شده اما بهره برداری از آنها بدون بهره گیری از تجهیزات جدید امکان پذیر نیست.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اینکه، چادرملو مصمم به تهیه تکنولوژی حفاری عمیق با هدف دستیابی به ذخایر قابل توجه زیر سطحی کشور است، تصریح کرد: در حوزه اکتشاف باید سرمایه گذاری و تلاش بیشتری کرد و بارها اعلام کردیم که در هر کجای ایران اگر پهنه ای به ما واگذار شود، آماده انجام عملیات اکتشاف هستیم، البته نه به این معنی که حتماً مالکیت آن را داشته باشیم بلکه به صورت مشارکتی هم حاضر به همکاری هستیم.

وی افزود: در حال حاضر کار اکتشاف تفصیلی آنومالی D19 در حال انجام است و انتظار داریم به زودی نتیجه نهایی آن اعلام شود تا بتوانیم با دریافت پروانه بهره برداری، عملیات باطله برداری را آغاز کنیم همچنین چند پهنه دیگر در محدوده فعالیت معدن چادرملو شناسایی شده که در حال مطالعه و بررسی آن هستیم.

مدیر عامل چادرملو یادآور شد: سنگ آهن و فولاد محصولی است که امروزه بازار پر مصرفی در جهان دارد و ما با توجه به ظرفیت بالقوه کشور باید حداکثر استفاده را در شرایط فعلی ببریم زیرا معلوم نیست در آینده این رونق وجود داشته باشد زیرا بشر هر روز از فرآورده های جدید در صنایع استفاده می کند بر این اساس ممکن است جایگزین های دیگری از جمله پلیمرها، جانشین فولاد در صنایع شوند.

تقی زاده تاکید کرد: باید برخی موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران معادن برداشته و در صدور مجوزها تسریع و امتیازات تشویقی نیز داده شود تا بخش خصوصی ترغیب به سرمایه گذاری در این حوزه شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها