معاون آموزش ابتدایی استان فارس:

برگزاری دوره پیش‌دبستانی به شکل مجازی و رایگان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به ابلاغ بخشنامه آموزش مجازی رایگان پیش‌دبستانی، از والدین نوآموزان، خواست که تا ۳۰ آبان با مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی اعلام شده، فرزندان خود را ثبت نام کنند.

برگزاری دوره پیش‌دبستانی به شکل مجازی و رایگان

محمد فیاض‌پور دوشنبه ۲۶ آبان به خبرنگاران گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش‌وپرورش، والدین نوآموزان پیش دبستانی می‌توانند برای بهره مندی فرزندانشان از فرصت تحصیل رایگان این دوره تحصیلی، به ۲ روش عمل کرده و کار ثبت‌نام را انجام دهند.

فیاض‌پور با یادآوری اینکه فرصت ثبت نام تا ۳۰ آبان در نظر گرفته شده است، گفت: در روش اول والدین نوآموزان با مراجعه به نشانی اینترنتی https://eform.farsedu.ir/collect/form/login/۳۴۵۷، فرآیند ثبت‌نام را انجام می‌دهند و در روش دوم هم امکان ثبت‌نام حضوری برای آنان فراهم شده است.

او گفت: در روش حضوری، والدین در کُل ایام هفته و تا روز ۳۰ آبان فرصت دارند که از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ضمن رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به پایگاه‌های تعیین شده از سوی اداره‌ها و مناطق آموزش و پرورش سراسر استان فارس مراجعه کنند.

فیاض‌‍پور با یادآوری اینکه همراه داشتن اصل و تصویر شناسنامه نوآموز و پدر و مادر هنگام مراجعه حضوری الزامی است اما حضور نوآموز ضرورتی ندارد، گفت: آموزش پیش‌دبستانی‌ها امسال به ‌صورت غیرحضوری و اختیاری است.

او با بیان اینکه دوره پیش دبستانی مختص گروه هدف یعنی کودکان ۵ سال تمام است، گفت: فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش‌دبستانی در سراسر کشور به صورت مجازی و از طریق شبکه آموزش، صداوسیما و شبکه شاد انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: سال گذشته ۵۳ هزار نوآموز در ۴۵۰۰ مرکز پیش‌دبستانی دولتی و غیر دولتی استان فارس مشغول به تحصیل بودند.

فیاض‌پور گفت: پیش دبستانی رایگان با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و راهبرد کلان سند تحول بنیادین مبنی بر به رسمیت شناختن آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی و موظف بودن دستگاه تعلیم و تربیت به تدوین اصول، برنامه‌ریزی و تعلیم و توانمندسازی نوآموزان دوره پیش‌دبستانی مورد تاکید وزارت آموزش وپرورش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: هدف از دوره پیش دبستانی، جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور، ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان به‌صورت رایگان و غیرحضوری و رشد همه‌جانبه اوایل کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان و با توجه به شرایط موجود ذکرشده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها