نزدیک ۳۰ درصد جمعیت تبریز در حاشیه شهر و بافت ناکارآمد ساکن هستند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در تبریز داریم گفت: نزدیک ۳۰ درصد جمعیت تبریز ساکن حاشیه است و این به دلیل افزایش مهاجرت هاست.

نزدیک ۳۰ درصد جمعیت تبریز در حاشیه شهر و بافت ناکارآمد ساکن هستند

جواد رحمتی در نشست بررسی طرح‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در تبریز، با بیان اینکه قرارگاه ظرفیت بزرگ فنی و مالی و تجارب موفق دارد اظهار داشت: دلیل اینکه تمایل داریم قرارگاه وارد میدان شود، تشریفات قانونی راحت تری نسبت به سایر دستگاه‌ها و پیمانکاران دارد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه در تبریز حضور کمرنگی داشت، افزود: پروژه کلیدی در تبریز در مقیاس قرارگاه وجود دارد که ورود قرارگاه گشایشی در گره ها ایجاد می کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاریخچه خط انتقال آب ارس به تبریز را تشریح کرد و گفت: انتقال آب تبریز از ارس از سال 91 مطرح است و در 96 به قرارداد رفت اما فاینانس خارجی ولی به دلیل تحریم و امکان انتقال ارز و فاینانس فراهم نشد.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب ارس مصوبه شورای اقتصاد دارد، گفت: برای این پروژه 500 میلیون یورو برآورد شده و 180 میلیون یورو هم هزینه های جانبی قیمت پروژه را بالا برده بود.

رحمتی با بیان اینکه تلاش می کنیم قرارگاه مدت طولانی تری در تبریز حضور یابد، گفت: این موضوع از پارک بزرگ استارت خورد ولی جوانب زیادی دارد.

وی نگاه جامع به آینده تبریز را یادآور شد و گفت: مدل های مالی مختلف تعریف شد که اجرای آن برای آینده تبریز مهم است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 450 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در تبریز داریم خاطر نشان کرد: نزدیک 30 درصد جمعیت تبریز ساکن حاشیه است و این به دلیل افزایش مهاجرت هاست.

وی بد مسکنی در حاشیه نشینی را تهدید جدی در حوادث دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با ظرفیت های ایجاد شده بتوانیم با جابجایی یا درجاسازی معضل را حل کنیم و مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها