کلاهبرداری ۵ ‌میلیارد تومانی با فروش یک خانه به ۴ نفر در تهران

مرد فریبکار که آپارتمانش را به پنج نفر فروخته‌بود، سرانجام دستش رو شد و گرفتار پلیس شد.

کلاهبرداری ۵ ‌میلیارد تومانی با فروش یک خانه به ۴ نفر در تهران

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۱۲‌آبان‌ماه مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

لحظاتی بعد تیمی از مأموران گشت کلانتری‌۱۴۷ گلبرگ در محل که بنگاه معاملات املاک بود حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد که اختلاف بین فروشنده و خریدار یک آپارتمان رقم خورده است که هر دو به کلانتری منتقل شدند.

شاکی که بهرام نام داشت از فروشنده شکایت کرد و توضیح داد: نهم‌آبان ماه با معرفی بنگاه معاملات املاک خانه‌ای را که فروشنده یک‌میلیارد و ۷۶۰‌میلیون تومان قیمت گذاشته بود، بازدید کردم و مورد پسندم واقع شد.

همان روز به بنگاه املاک رفتم و ۶ میلیون تومان بیعانه به شماره کارت فروشنده که خسرو نام دارد، واریز کردم و قرار شد که فردای آن روز با تنظیم مبایعه‌نامه یک‌میلیارد تومان به کارت فروشنده واریز کنم که این کار را کردم و سند را دریافت کردم.

در حالی که قرار بود بقیه پول را در محضر به حساب او واریز کنم متوجه شدم که سند جعلی است، بنابراین فروشنده را به مشاور املاک دعوت کردم و خواستم معامله را فسخ کند و پولم را پس بدهد که قبول نکرد و با هم درگیر شدیم.

وقتی تحقیقات پلیس تأیید کرد که سند مورد نظر جعلی است، فروشنده بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد و گفت که این آپارتمان را تاکنون در بنگاه‌های دیگر به چهار نفر دیگر هم فروخته است.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه‌چهارم پلیس‌آگاهی با بیان اینکه ارزش ریالی کلاهبرداری پنج‌میلیارد تومان است، گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم ادامه دارد.

منبع: روزنامه جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خوب اگه فروشنده واملاکی موظف به انتقال قبض اب و برق و گاز بنام خریدار شوندو کد ملی خریدار در ان قبوض ثبت شود نه این جور مسایل پیش میاد و خریدار و فروشنده واقعی میان وسط دلال و کلاه بردار میرن کنار

  • مردم مظلوم
    0

    اگر دلال خدانشناس مطابق دستورالعمل های مربوطه، با رویت اصل سند مالکیت و درج اطلاعات معامله در سامانه و ارائه شماره پیگیری اقدام میکرد این اتفاق نمی افتاد. سامانه ثبت معاملات در صورتیکه برای یک کد پستی قبلآ کد پیگیری صادر شده باشد مجددآ برای همان واحد(کد پستی) اطلاعات جدید قبول نمیکند و برای یک واحد مسکونی(یک کد پستی) امکان ثبت 2 کد پیگیری وجود ندارد. بنابراین 50 درصد کلاه برداری مربوط به بنگاهی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها