قالیباف: منابع جدید برای طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس معرفی می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در خصوص طرح تأمین کالاهای اساسی منابع جدیدی را به دولت اعلام کنیم.

قالیباف: منابع جدید برای طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس معرفی می‌کنیم

محمدباقر قالیباف امروز (دوشنبه) در دوازدهمین شورای هماهنگی کمیسیون‌ها و اعضا هیئت رئیسه، گفت: برای مجلس بسیار مهم است که بودجه کشور بدون کسری بسته شود و بین دخل و خرج کشور هم خوانی وجود داشته باشد.

وی درآمدهای ناشی از فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی را درآمد مطمئنی برای بودجه کشور ندانست و تصریح کرد: باید گام‌های جدیدی در اصلاح ساختار بودجه با ایجاد درآمدهای جدید برداشت.

رئیس مجلس استفاده از ظرفیت‌های حوزه مالیاتی را یکی از گام‌های اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت: اکنون که در آستانه ارسال بودجه از سوی دولت به مجلس هستیم، تلاش خواهیم کرد تا جای ممکن دخل و خرج‌ها را کنترل و درآمدهای جدید برای بودجه پیدا کنیم.

قالیباف همچنین در خصوص موضوع سبد کالا و طرح تأمین کالاهای اساسی که شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفته است، افزود: باید اولین کاری که مجلس انجام دهد، طرح را به گونه‌ای بنویسد که شورای نگهبان از نظر شرع و قانون اساسی مغایرتی اعلام نکند و از سوی دیگر ما باید مسیرهای پیگیری خودمان را در اجرای این امر دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: در جهت قانونی کردن طرح تأمین کالاهای اساسی باید منابع جدیدی را به دولت جهت اجرا اعلام کنیم که به نظر مجلس موضوع تراکنش‌ها و نیز گمرک از منابعی است که می‌توان به عنوان درآمدهای جدید دولت برای اجرای این طرح پیشنهاد داد.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    فقط کروناراشکست دهیم ازگرسنگی نمیمیریم ازکرونامیمیریم یازهرابگویید

  • ناشناس
    0

    آقای قالیباب دروغ نگو

    نظرات شما -
    • ارسلان دولتخواه
      0

      برادر عزیز ایشان در سمتهای مختلف دروغ نگفته است

  • ارسلان دولتخواه
    0

    درود بر فرزند راستین ودلسوز کشور.خدا قوت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها