تورم ژاپن به منفی دو درصد رسید!

نرخ تورم سومین اقتصاد بزرگ جهان به منفی ۲.۱ درصد رسید.

تورم ژاپن به منفی دو درصد رسید!

متوسط نرخ تورم ژاپن در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر با ۱.۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۲.۱ رسید که این رقم، یکی از کمترین تورم های ثبت شده در این کشور طی پنج ماه اخیر بوده است.

در بین بخش‌های مختلف، پتروشیمی با تورم منفی ۱۶.۲ درصدی بیشترین تاثیر را در نزولی شدن نرخ تورم داشته است و پس از این بخش نیز آب و برق با تورم مفی ۳.۱ درصدی و فولاد با تورم منفی ۲.۸ درصد قرار دارند. از سوی دیگر نیز بیشترین تورم مربوط به ارتباطات با منفی ۰.۲ درصد بوده است و پس از این بخش، آموزش با منفی ۰.۳ درصد قرار دارند.

بانک مرکزی ژاپن با توجه به نرخ تورم پایین و کمبود نیروی کار در دوراهی سختی برای تعیین مسیر آینده سیاست‌های پولی خود قرار گرفته است. سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی ژاپن در حال حاضر بزرگ‌ترین بسته محرک در بین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اکنون برخی از اقتصاددانان با انتقاد از این سیاست خواستار تغییر رویه کنونی این کشور شده‌اند.

هم‌چنین هسته تورمی که تغییرات قیمت گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن‌ها در نظر نمی‌گیرد در ۱۲ ماه منتهی به اکتبر با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۱.۵ درصد رسیده که یکی از پایین‌ترین سطوح ثبت شده در طول ۱۰ ماه اخیر بوده است. متوسط نرخ تورم ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۸۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۷۴ با ۲۴.۹ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر ۲۰۰۹ با منفی ۲.۵ درصد بوده است.

بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم ماه اکتبر با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۰.۹ درصد رسیده است.

بانک مرکزی ژاپن دستیابی به تورم دو درصدی را هدف‌گذاری کرده که در از تحقق چنین هدفی در طول سه سال اخیر ناکام مانده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ایران
    0

    کاش همه این ناکامی ها از این نوع ژاپنی اش بودند. تنها 0.1 درصد تحقق نیافته . اونوقت تو ام اقرای اسلام بیا و ببین.. والا چه فایده اون میرن ته جهنم.

    نظرات شما -
    • مصطفی محمودی
      0

      میخواستن تورم بشه 2 درصد مثبت شده 2 درصد منفی ، 4 درصد شگست خوردن ،

  • sia
    0

    یه توصیه به ژاپنی ها : فقط یه سال اداره این کشور رو بدین به ایرانی ها تورم 200 درصد تحویل بگیرین ،

  • علی
    0

    مثل ما ک تورم ما مثبت ۲۰۰ درصده

  • عباسی
    0

    ای خدا ، اونوقت ما ادعای اسلا م و دینداری داریم . میشه قضاوت کرد بی دین و دینداری را

  • مسعود
    0

    خاک توسرژاپن -داداش بیا با مفت ومجانی هرچی مسئول وآخوندداریم تقدیم شما می کنیم یه پست خیلی خیلی کوچیک بهشون بدیدمردونه قول میدم درکمترازدوماه تورم40درصدی رودودستی تقدیمتون کنند.

  • محمود
    0

    باید متخصص بفرستیم تا اقتصادشان را شکوفا کند. ما که اقتصاد احتیاج نداریم ما تشنه رفتن به بهشتیم.

  • ارزز
    0

    مسیولین ما را بفرستند دنیا واخرت انها را اباد کننو

  • ناشناس
    0

    وقتي كه بچه بودم هر شب دعا ميكردم كه خدا يك دوچرخه به من بدهد. بعد فهميدم كه اينطوري فايده ندارد. پس يك دوچرخه دزديدم و دعا كردم كه خدا مرا ببخشد. هی با خود فکر می کنم ، چگونه است که ما ، در این سر دنیا ، عرق می ریزیم و وضع مان این است و آنها ، در آن سر دنیا ، عرق می خورند و وضع شان آن است! ... نمی دانم ، مشکل در نوع عرق است یا در نوع ریختن و خوردن. دکتر شریعتی

  • محمد
    0

    برعکس ایران مردم شدن میلیاردر گرسنه.

  • ح م د
    0

    علی برکت اله. فقط همین.

  • ح م د
    0

    علی برکت اله. فقط همین.

  • علی
    0

    ما کجای این جهانیم.تورم منفی؟؟؟؟؟؟

  • ایراندوست
    0

    شما نظرت چیه خبر فوری،. باید بگیم دمت گرم حسن روحانی یا خاک تو سرت حسن روحانی!!!! هیچکی نمیتونست بغیر از تو،، کشور صادر کننده بنزینرو کوپنی کنه، پول افغانی و سوریه رو که در رده آخر دنیا هستن جلوی ریال ایران ما آقا کنه. برای ما ننویس این خبررو، به خائنین ایران بنویس.

  • 0

    هه!پس هنوز خیلی مونده به ایران برسن ...

  • 0

    اونایی که اظهار لطف کردین بد نیست بدونید یه هفته هم نمیتونید مثل ژاپنی ها زندگی کنیدا . باز تا یچی میشه از مملکت بد نگین . این اتفاقات میگذره مثل همه تاریخ ایران و رو سیاهی وطن فروشی میمونه برا ...

  • خ
    0

    چند تا از مسوولین با سواد و باعرضه و نخبه ی ما رو قرضی نمیخان بهشون بدیم. .ثواب داره بخدا.اقتصادشان رو نجات میدن.ما مسوولینی داریم که در نوع خود بی نظیر و گاها کم نظیرن.

  • علی طهرانی
    0

    شما تو ژاپن اختلاس میبینی اونم چند هزار میلیاردی اونم چند تا در سال تو ژاپن برق میره میان تا کمر خم میشن از مردم عذر خواهی میکنن ، شمایی که میای ایران و مسئولین را با ژاپن مقایسه میکنی نکن اقا این مقایسه کلا از بنیان اشتباهه . ثبات اقتصادی یعنی امنیت واقعی بدون حضور نیرو های انتظامی وقتی ثبات اقتصادی نیست یعنی امنیت نیست ارامش نیست و زندگی و جامعه در مسیر درست خودش نیست چون شکاف اقتصادی و فاصله طبقاتی ایجاد میکنه و قشر های از جامعه به کارهای خلاف و بی قانونی روی میاورند برای تامین زندگی خودشون و اینطور میشه که جرات نمیکنی در حال قدم زدن تو شهر با گوشی همراه صحبت کنی اینطور میشه که جرات نمیکنی ماشینتو 5 دقیقه بیرون از پارکینگ پارک کنی جرات نمیکنی کیف دستی با خودت تو خیابون حمل کنی و جرات نمیکنی شبا تو هر جایی از شهرت تردد کنی و حتی تو محل کسبت هم میترسی یه عده با سلاح بریزن و بخوان طلاهای ویترین مغازتو یا صندوفت رو خالی کنن چون دیگه میدونی یه عده خلافکار همیشه منتظر موقعیت هستن که بهت مردم حمله کنند و ازت سرقت کنند . و این طرز تفکر یعنی اوج ناامنی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها