کرونا و کاهش اعتیاد دانش آموزی و دانشجویی در خراسان شمالی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: پیش بینی ما بر این است که شیوع ویروس کرونا، اعتیاد دانش آموزی و دانشجویی را در این استان کاهش داده است.

کرونا و کاهش اعتیاد دانش آموزی و دانشجویی در خراسان شمالی

سعید آیتی اظهارکرد: در واقع یکی از مهمترین علل بروز اعتیاد در میان دانش آموزان و دانشجویان نبود نظارت و مراقبت خانواده ها بر فرزندان، حضور در گروه های دوستان و ... بوده است.

وی افزود: اما با شیوع ویروس کرونا، برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی و گذراندن بیشتر زمان دانشجویان و دانش آموزان در منزل، مراقبت و نظارت های خانواده ها بر روی این افراد بیشتر شده است.

آیتی ادامه داد: از سوی دیگر شیوع این ویروس موجب شده تا این افراد کمتر در گروه های دوستان حضور داشته باشند و همین امر نیز در کاهش شیوع اعتیاد در میان این دو گروه از جامعه تاثیرگذار است.

به گفته وی ممکن است در میان گروه دوستان افرادی وجود داشته باشند که در آن ها زمینه ارتکاب تخلف موجود باشد و همین افراد موجب می شوند تا تمایل به انجام کارهایی همچون استعمال مواد مخدر به وجود آید.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش شیوع مصرف مواد مخدر در میان قشر دانش آموزی ایستا شده و رشد نداشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در قشر دانش آموزی در کشور ۲.۱ درصد است، گفت: این رقم در خراسان شمالی عدد ۱.۷ درصد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهارکرد: از سوی دیگر میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در کشور در میان قشر دانشجویی حدود پنج درصد و در این استان چهار درصد است.

به گفته وی بیشتر دانش آموزان و دانشجویان این استان به مواد مخدری همچون گل، حشیش و قرص ریتالین اعتیاد دارند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها