رئیس جمهوری بلاروس:

تلاش برای کودتا در بلاروس ارتباطی با انقلاب ندارد/ کرونا بهانه است

رئیس جمهوری بلاروس گفت، تحولات فعلی در این کشور هیچ ارتباطی با وقوع یک انقلاب ندارد، بلکه نشانه تلاش برای کودتای ضد قانون اساسی است.

تلاش برای کودتا در بلاروس ارتباطی با انقلاب ندارد/ کرونا بهانه است

الکساندر لوکاشنکو گفت:‌ ما به طور قطع بر این باوریم که رویدادهای پس از انتخابات ۹ اوت در کشور نشانه‌ای از تلاش برای به راه انداختن یک کودتا علیه قانون اساسی برگرفته از انقلاب‌های رنگین است. البته در این بین هیچ نشانه‌ای از یک انقلاب دیده نمی‌شود، چون اصلا هیچ انقلابی‌ای وجود ندارد.

وی افزود: بازیگران بین‌المللی به دنبال تغییر شکل دادن جهان به شکلی که دوست دارند، هستند. آنها به ویژه برنامه‌هایی در شوروی سابق از جمله بلاروس دارند.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین گفت، سازمان‌دهندگان اعتراضات در بلاروس امیدوارند که کشور را دست‌کم برای چند روز دیگر در آشوب نگهدارند و سپس خواستار کمک نظامی خارجی شوند.

وی افزود: روسیه به خوبی از این مساله آگاه است؛‌ منظورم سقوط بلاروس به هر وسیله‌ای. از دست رفتن بلاروس به معنای از دست رفتن اوکراین است و بلافاصله استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در نزدیک "اسمولنسک".

لوکاشنکو گفت: اگر معترضان در ۹ و ۱۰ اوت موفق می‌شدند، می‌توانستند قدرت را به چنگ بیاورند و راهی را که در ارمنستان و گرجستان پیش بردند، در بلاروس هم پیاده کنند. آنها از آنچه که غرب می‌گوید، پیروی می‌کنند و غرب به درخواست یک دولت به ظاهر قانونی، نیروها را اعزام می‌کرد. این سناریویی بود که آنها در ذهن داشتند.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین به مساله کروناویروس در جهان نیز اشاره کرد و گفت: شیوع این ویروس بهانه‌ای از سوی بازیگران خارجی است که تلاش می‌کنند تا جهان را بار دیگر دچار تفرقه کنند. کروناویروس تنها یک بهانه است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها