آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کروناویروس را در این استان تشریح کرد.

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان‌پناه روز شنبه ۲۴ آبان ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کروناویروس استان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۱هزار نفر مراجعه کننده به بیمارستانهای و مراکز درمانی استان داشته ایم. طی دیروز ۹۴۰ مراجعه کننده داشته ایم.

وی اظهارکرد: در این مدت مجموع افراد کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۸۳۳۷ نفر و ۷۹۲۹ نفر ترخیص شده و ۱۳هزار نفر بهبود یافته کرونایی در سطح استان داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۰۹ نفر مشکوک و قطعی کرونایی در سطح استان که از این تعداد ۱۶۰ نفر کرونای قطعی بوده و ۲۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۱۶هزار نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری مبتلا شدند.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار تا دیروز جمعه ۲۳ آبان ماه ۲۷۳۰ نفر بیمار کرونایی استان در خانه قرنطینه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون ۲۵۲ فوت ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۱۵ دارای بیماری زمینه ای و ۳۷ فاقد بیماری زمینه ای بوده اند.

یزدان‌پناه تاکید کرد: طی دیروز از ۵۴۴نمونه گرفته شده ۵۷ درصد مثبت بوده اند که به ترتیب شهرستان بویراحمد با ۳۸، کهگیلویه با ۲۴ درصد، گچساران با ۱۶ دنا با ۷ درصد، باشت با ۶ درصد و لنده با ۵ درصد بیشترین مبتلایان کرونایی را داشتند.

وی اظهارکرد: مجموع نمونه های گرفته شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۹ هزار مورد بوده که شاخص نمونه گیری در کشور ۶.۴ و در این استان ۶.۸ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه دو شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز و بحرانی کرونایی و ممنوع السفر برای مقامات هستند، بیان کرد: احتمال بدتر شدن وضعیت کرونایی این دو شهرستان بعلت افزایش مبتلایان و بستری‌ها وجود دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها