دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

پول واکسن آنفلوآنزا را به ترکیه دادیم اما به خاطر تحریم نیامد

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۵ هزار میلیارد تومان برای تهیه واکسن آنفلوانزا به ترکیه دادیم، ولی به دلیل تحریم بخش کوچکی از واکسن‌هایی که تعهد داده بودند وارد کشور شد.

پول واکسن آنفلوآنزا را به ترکیه دادیم اما به خاطر تحریم نیامد

فاطمه محمدبیگی در مورد سرنوشت سهمیه واکسن آنفلوانزا برای کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 60 سال اظهار داشت: به دلیل تحریم برای تهیه واکسن 5 هزار میلیارد تومان را به کشور ترکیه به عنوان کشور ثالث دادیم که باز متاسفانه به دلیل تحریم آن میزان واکسنی که لازم بود به ما داده شود، داده نشد و ترکیه فقط قسمت کوچکی از آن میزانی که تعهد داده بود را به ما داد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از واکسن‌های موجود در کشور اضافه کرد: به خاطر تعداد خیلی‌کمی واکسن آنفلوانزا داریم که فقط برای تامین نیاز گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، بیماران قلبی عروقی، زنان بازدار، کارکنان حوزه سلامت و افرادی که ارتباط مستقیم با بیماران دارند، کفایت می‌کند.

محمدبیگی با بیان اینکه در حال تهیه واکسن آنفلوانزا از طرق دیگر هستیم، ادامه داد: در همین راستا کمیسیون بهداشت مجلس مرتب در حال رایزنی با نهادهای مختلف برای تامین واکسن آنفلوانزا است. همچنین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به دشت در حال پیگیری هستند تا بتوانند نیاز کشور به واکسن آنفلوانزا را تامین کنند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت سهیمه‌بندی دقیق واکسن‌های موجود آنفلوانزا گفت: توصیه کمیسیون بهداشت مجلس‌ این است که فقط گروه‌های حساس و در معرض خطر برای تزریق واکسن آنفلوانزا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

محمدبیگی با ذکر اینکه واکسن آنفلوانزا فقط به افراد ذکر شده در دستورالعمل وزارت بهداشت تزریق خواهد شد، افزود: همچنین مراکز درمانی ما باید بعد از اینکه افراد تحت ویزیت قرار گرفتند و نیاز آنها به واکسن آنفلوانزا قطعی تشخیص داده شد، واکسن آنفلوانزا را به افراد تزریق کنند.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • راز
    0

    برای پول دادن تحریم نیستیم برای پول گرفتن و دارو گرفتن تحریم هستیم!

  • ایمان
    0

    چطور تو تحریم پول واکسن را تونستید پرداخت کنید؟ولی خود واکسن را نشد بیاریم؟بسه دیگه از اینهمه دروغ گفتن به ملت!

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      خوب واضحه یه دروغی پشت این ادعا است

  • نماینده
    0

    بگو سرمایه گذاری کردیم .نه واکسن خریدیم .انقدر دروغ بگویند تا حناق بگیرید

  • علی
    0

    خانم محترم "خودتی"اگر تحریم هستیم چطوری پول انتقال دادید؟ راستی چرا تحریم شدیم ملت بد بخت باید تاوان دشمنی بی مورد شما با دنیا را پرداخت کنند.

  • قلندر
    0

    یعنی الاغ ها قبرس هم میدونن، که ما تحریمیم، از ما طلب یونجه نمیکنن، یعنی این سیاستمدارهای ما اندازه قبرسی ها هم متوجه نشدن که ما تحریمیم، نباید پول بفرستیم ویلا بخریم، ببخشید واکسن آنفولانزا بخریم!!! لطفاً رسید برگشت پول رو هم توی سخنرانی بعدی نشون بدین، که خدای نکرده ما نگیم ویلا خریدین نه واکسن، چون جفتش با واو شروع میشه.

  • تارکان
    0

    از لحاظ دارویی ما تو تحریم نیستیم الان بیا بگو پولو کجا خوابوندی؟؟؟

  • ق
    0

    این پول و چند ده هزار میلیارد تومان هزینه شده مرتبط با کرونا را به ملت می دادید در خانه می مانند و با تغذیه مناسب سیستم ایمنی خود را از باب روحی و جسمی تقویت کرده تا زنجیره انتقال کرونا و درگیر شدن با آنفولانزا قطع و منتفی گردد..پیشگیری به ز درمان است.‌.کشور صرفا از سو مدیریت تدبیر و امیدی بیمار است..

  • ابب
    0

    احتمالا رفته ناصر خسرو دلالهای دارو چند صد برابر براتون بفروشن

  • دانا
    0

    عجیبه ،چطور به پزشکان چند وقت پیش برای زدن واکسن آنفلوآنزا اطلاع رسانی کردند.(از یک منبع معتبر شنیدم)

  • دنیز
    0

    تو راست میگی .خدا بچه دروغگو رو جلو چشش بزاره ایشاللاه.بی وجدانای بی دین

  • یکی از مردم
    0

    چطور موقع دادن پولش مشکلی پیش نیومد؟؟؟؟!!!!! پول که تحریمتره تا دارو!!!!!

  • امین
    0

    مگه شما شعر روباه و زاغ را نخودید ، یا پول ما را نمیدن یا جنس خریده شده را ،واکسن آنفولانزا چرا کم شده مگه خودمون تولید نمیکردیم ترکیه تولید کننده واکسن شده اونوقت ما فقط داریم دنبال دزدهای واکسنهای انبار شده میگردیم ببخشید تو را خدا ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها