افزایش ده درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی

قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکتهای هواپیمایی در خرداد ماه ۱۳۹۹ به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت.

افزایش ده درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی

عصر امروز جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور نمایندگان محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، عضو ناظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران، عضو مطلع شورای عالی هواپیمایی کشوری، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و نماینده شرکتهای هواپیمایی داخلی برگزار گردید.

در این جلسه، نماینده شرکتهای هواپیمایی داخلی، گزارشی از شرایط این شرکتها با توجه به افزایش نرخ ارز، کاهش تعداد پروازها و مسافرین بدلیل گسترش ویروس ، الزام به رعایت پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی و فشارهای ناشی از تحریم ارائه نمود.

در ادامه گزارشی از وضعیت مالی شرکتهای هواپیمایی و همچنین بهای تمام شده هر ساعت صندلی برای پروازهای داخلی ارائه شد.

در پایان جلسه با تأیید اعضا مقرر گردید قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکتهای هواپیمایی در خرداد ماه ۱۳۹۹ به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.

همچنین مقرر گردید محدودیت ارزان‌ترین نرخ برای شرکتها از جدول فوق حذف شده و هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت. همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین شده نمی‌باشد.

لازم به ذکر است انجمن شرکتهای هواپیمایی متولی ابلاغ قیمتهای جدید به شرکتها بوده و سازمانهای نظارتی متولی نظارت بر رعایت سقف اعمال شده می‌باشند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    انشاا... که شرکتهای هواپیمایی با همین فرمون ادامه دهند و قیمتها را چندین برابر افزایش دهند و با عدم استقبال شدید مردم روبرو شوند و چنان زمین بخورند که صداشون کل عالم را بگیره. از مردم خواهش میکنیم کسی اعتراض نکنه تا اصلاحی در این زمین صورت نگیره و مردم یواش یواش رغبتشون نسبت به هواپیما کاهش پیدا کنه و در نهایت سقوط و تمام

  • سید هاشم حسینی
    0

    سلام . دروغ به این واضحی وجود نداره. 1 ماه پیش بلیط هواپیما از تهران به قشم 250 هزار تومان . الان 750 هزار تومان. چقدر دروغ . دروغ . دروغ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها