بن سلمان: سال ۲۰۱۷ قول دادم که به افراط گرایی پایان دهیم و در عرض یک سال توانستیم

ولیعهد عربستان مدعی تلاش کشورش برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی شد و گفت: در سال ۲۰۱۷ قول دادم که هرچه سریع تر به افراط گرایی پایان خواهیم داد و از این رو اقدامی جدی را برای مقابله با این پدیده ها آغاز کردیم.

بن سلمان: سال ۲۰۱۷ قول دادم که به افراط گرایی پایان دهیم و در عرض یک سال توانستیم

محمد بن سلمان افزود: در عرض یک سال توانستیم ساختار ایدئولوژی افراط گرایی را که طی ۴۰ سال به وجود آمده بود، از بین ببریم.

وی یادآورشد که سعودی ها مخالفت خود را با این گونه افکار افراطی نشان دادند و از این رو هرگز اجاز نخواهند داد که افراط گرایی دوباره در کشور به وجود آید.

ولیعهد سعودی ادعا کرد که در حال حاضر افراط گرایی در عربستان به یک موضوع منفور و به حاشیه رانده شده و پنهانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تعرض به نمادهای دینی زمینه مناسبی را برای افراط گرایی و تروریسم به وجود می آورد همچنین، ابراز امیدواری کرد که جهان دست از تحقیر ادیان و دست اندازی به نمادهای مذهبی و ملی بردارد.

بن سلمان گفت: ما خود را ملزم به مقابله با گفتمان‌های افراطی گری می‌دانیم و هر گونه تلاش برای ربط دادن اسلام و تروریسم را محکوم می‌کنیم.

وی همچنین بر اهمیت ثبات و امنیت کشورش تاکید کرد و گفت: هر کس به امنیت و ثبات ما دست‌درازی کند او را با مشت آهنین می‌کوبیم.

ولیعهد سعودی در عین حال به پیشینه فساد در کشورش اشاره کرد و گفت: پیش از این، فساد ۵ تا ۱۵ درصد بودجه عربستان را هدر می‌داد و در دهه‌های گذشته مانند سرطان به جان کشور افتاده بود.

بن سلمان همچنین بر مقابله با هر گونه فساد در کشورش تاکید کرد.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها