رئیس مرکز پژوهش های مجلس:

صلح امام حسن ناشی از خیانت خواص و پشتیبانی نکردن مردم از امام بود

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: وقتی خواص خیانت کردند و عموم مردم هم امام جامعه را همراهی نکردند صلح امام حسن رقم خورد، اما امروز چنین شرایطی وجود ندارد و خواص و مردم پشتیبان امام هستند.

صلح امام حسن ناشی از خیانت خواص و پشتیبانی نکردن مردم از امام بود

علیرضا زاکانی ظهر پنجشنبه در آئین رونمایی از صفحات مجازی کنگره شهدای استان قم با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع) یکی از نقاط برجسته تاریخ اسلام است گفت: برخلاف آن چیزی که امروز در رسانه‌ها مطرح می‌شود صلح امام حسن (ع) یک نرمش قهرمانانه برای حفظ جریان اسلام ناب بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقتی خواص خیانت کردند و عموم مردم هم امام جامعه را همراهی نکردند چنین اتفاقی رقم خورد، افزود: اما امروز خدا را شکر چنین شرایطی وجود ندارد چنانچه هم خواص جان بر کف هستند و هم عموم مردم در صحنه و پشتیبان امام هستند.

تبلور موجودیت اسلام ناب در انقلاب اسلامی

وی افزود: از برکات صلح امام حسن (ع) این بود که باعث جدایی مسیر اسلام ناب از مسیر ظلم جور شد که در ادامه این مسیر بزرگترین حادثه تاریخ در سال ۶۱ هجری یعنی عاشورا رقم خورد.

زاکانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی موجودیت اسلام ناب را به یک حکومت تبدیل کرده است گفت: امروز نیز انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین خطر برای نظام سلطه، باعث تزلزل مبانی منحط جامعه غربی شده است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه امامین انقلاب اسلامی دو خطر عمده برای نظام سلطه داشت گفت: در مقام نظر اندیشه انقلاب اسلامی عدالت غربی و آزادی منحط غربی را به چالش کشید و با معرفی عدالت و آزادی اسلام ناب و معرفی معنویت به عنوان گمشده جامعه بشری اساس اندیشه سلطه‌گر غرب با چالش و تهدید جدی روبرو کرده است.

استقلال طلبی انقلاب ضربه سهمگینی بر نظام سلطه

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در مقام عمل نیز با ایجاد حکومتی بدون وابستگی به شرق و غرب استقلال واقعی را مردم دنیا نشان داد که این استقلال طلبی طوفان سهمگینی بر پیکره ابرقدرت‌های جهان بوده است.

وی با اشاره به توطئه‌هایی که دو ابرقدرت بر علیه انقلاب اسلامی شروع کردند گفت: آنها در دوران امام یک اشتباه داشتند و آن این بود که به امام خمینی (ره) اجازه دادند نظراتش را به گوش دنیا برساند اما در دوران امام خامنه‌ای دیگر چنین اشتباهی را تکرار نکردند.

زاکانی تصریح کرد: غربی‌ها معتقد بودند در ده سال ابتدای انقلاب اسلامی با ایجاد فرصت تبلیغ برای امام خمینی (ره) جامعه خود را با یک تزلزل و شکاف جدی روبرو کردند.

شکست غرب در تقابل با فرهنگ شهادت

این نماینده مجلس یکی از راهبردهای اصلی دشمن برای توقف ترویج اندیشه انقلاب اسلامی ایجاد محدودیت برای انتشار اندیشه و تفکر رهبر معظم انقلاب بیان کرد و افزود: غربی‌ها در گام بعدی به مقابله با نمادها و اسطوره‌های انقلاب اسلامی و در شاخص ترین مورد بدنبال به چالش کشیدن فرهنگ شهید و شهادت بودند که در همه این موارد شکست خوردند.

وی افزود: برای آنها اینکه یک نفر بخاطر آرمان‌ها و اعتقاداتش از جان و مال خود می‌گذرد قابل پذیرش نبود و به همین دلیل حصر جدی برای توقف گسترش این فرهنگ اجرا کردند.

زاکانی رسالت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و معیار قرار دادن شهدا برای شناخت مسیر درست از غلط را از ویژگی‌ها اتکا به فرهنگ شهید و شهادت بر شمرد و افزود: شهید یک الگو و یک اسطوره برای تمام جهان است.

فضای مجازی راهکاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

وی افزود: شهید در همه عرصه‌های زندگی ما حاضر و ناظر است و ما معتقدیم در قیامت این شهدا را شفیع خود قرار می‌دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌هایی که فضای مجازی برای تبلیغ انقلاب اسلامی فراهم کرده است گفت: آنها بدنبال محدود کردن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خودمان بودند اما ما با استفاده از فضای مجازی پیام انقلاب را به سراسر جهان رساندیم و ارزش کارهایی اینچنینی برای ترویج اندیشه ایثار و شهادت بسیار بالا است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ۷
    0

    خجالت نمیکشی برای شکم پارت هر اراجیفی می‌بافی تا اینکه : از پول بیت‌المال این مردم بیشتر به جیب بزنی...

  • ذاکری
    0

    پس بدان اگر مردم ناامید شوند .دست از امام خود هم بر می دارند .پس خیلی به مردم سخت نگیرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها