ظرفیت تخت‌های بیمارستان دهلران در حال تکمیل شدن است

فرماندار دهلران گفت: عدم توجه مردم به این ویروس سبب شده که روزانه آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزیش پیدا کند.

ظرفیت تخت‌های بیمارستان دهلران در حال تکمیل شدن است

مجید عسگری در این جلسه اظهار کرد: اجرای مصوبات ستاد کرونا لازم اجرا است و تمام دستگاه‌های عضو ستاد بایستی در راستای انجام وظایف محوله پای کار باشند.
وی افزود: با توجه به افزیش تعداد مبتلایان کرونا در شهرستان باید همه ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی پای کار باشند و مردم نیز در بحث سلامت عمومی جامعه احساس مسئولیت کنند.
عسگری اضافه کرد: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بسیار نگران کننده است به طوری که آمار بستری‌ها به ۲۶ نفر رسیده و چنانچه شهروندان همکاری نکنند قطعا شاهد افزیش مبتلایان و کمبود امکانات بخصوص در بحث بستری در شهرستان خواهیم بود.
فرمانداردهلران خاطر نشان کرد: مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه به کاهش آمار کرونا در شهرستان کمک کنند از شرکت در تجمعات عروسی و عزاداری خودداری کنند.
وی یادآوری کرد: باتوجه به تلاش کادر درمان در شهرستان و استان مبتلایان به کرونا سریع شناسایی می‌شوند و نیاز است افراد مبتلا از تردد در بین مردم خودداری کنند تا زمینه افزایش مبتلایان فراهم نشود.

غلامرضا منصوری نیز با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس تا کنون از ۲ هزار و ۱۷ نفر نمونه گیری انجام گرفته شده که از این تعداد ۱۱۲۱ نفربه ویروس کرونا مبتلا بودند، اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بسیار نگران کننده است به طوری که آمار بستری‌ها به ۲۶ نفر رسیده و متاسفانه از ابتدای ویروس کرونا تاکنون ۳۷ نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت شدند.
ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران ادامه داد: چنانچه شخص یا اشخاصی از شهروندان مشکوک به بیماری باشد، الزاما باید جهت نمونه گیری به مراکز درمانی و بهداشتی محل زندگی خود در شهرستان مراجعه کند تا از انتقال ویروس به دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.
منصوری خاطر نشان کرد: در بحث بیماریابی تمام مراکز و نیروهای شبکه بهداشت در سطح شهرستان آمادگی کامل را دارند و انتظار می‌رود شهروندان در این شرایط حساس همکاری لازم با مراکز درمانی و بهداشتی داشته باشند.
وی افزود: بدون شک افرادی که مبتلا و یا در قرنطینه خانگی هستند نباید در مکان‌های عمومی تردد کنند و چنانچه این افراد بخواهند بدون توجه به بیماری خود در مکان‌های عمومی تردد کنند و سلامت مردم جامعه را با انتشار این ویروس به خطر بیندازند از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها