کشت کلزا در ۳۵ درصد از مزارع استان زنجان انجام شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشت کلزا در ۳۵ درصد از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

کشت کلزا در ۳۵ درصد از مزارع استان زنجان انجام شده است

جواد تاراسی با بیان اینکه کشت کلزا دراستان زنجان آغاز شده است، گفت: کشت کلزا در ۳۵ درصد از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

و ی با بیان اینکه کود مورد نیاز کود اوره، پتاس و فسفات دراستان تأمین و توزیع شده است، اظهار کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه بیش از ۵۱۰ تن کلزا از کشاورزان زنجانی خریداری شده است، گفت: ارزش ریالی کلزاهای خریداری شده بیش از سه میلیارد تومان بود.

تاراسی با بیان اینکه امسال هشت مرکز خرید تضمینی کلزا و گلرنگ در استان زنجان فعال بود، تاکید کرد: قیمت خرید تضمینی کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان قیمت خرید تضمینی کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان و گلرنگ چهار هزار و ۸۰ تومان بود.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۷۹۰ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد، گفت: بر اساس پیش بینی جهاد کشاورزی انتظار می‌رود امسال حدود یک هزار و ۳۶۰ تن کلزا و بیش از ۲۰۰ تن گلرنگ از مزارع استان برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، ابراز کرد: دانه‌های روغنی دراستان به طور میانگین بیش از یک تن ۸۰۰ کیلو در هکتار برداشت می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها