طلای جهانی صعودی شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و نگرانی ها نسبت به روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و چالش های لجستیکی تولید واکسن، اندکی افزایش یافت.

طلای جهانی صعودی شد

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۸۲ دلار و شش سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۸۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار با ۰.۱ درصد کاهش در برابر سبدی از ارزهای رقیب، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

به گفته مایکل لانگفورد، مدیر اجرایی شرکت مشاوره ایر گاید، واکسن اولیه که پیشنهاد شده است، واقع گرا نبوده و کووید ۱۹ همچنان یک مشکل است و نهایتا بسته های محرک مالی بیشتری وجود خواهد داشت و این امر برای طلا مثبت و برای دلار منفی خواهد بود.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا تهدیدی برای رشد اقتصادی آمریکا در ماههای آینده محسوب می شود و به کمک های دولتی هدفمند بیشتری نیاز است.

کالیفرنیا و چندین ایالت در میدوست آمریکا در واکنش به افزایش موارد ابتلا، محدودیت های رفت و آمد را تشدید کرده اند.

اونس طلا روز دوشنبه پس از این که شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ این شرکت بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است، ۴.۶ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش قیمت روزانه این فلز ارزشمند از ۱۱ اوت بود.

با این حال پیشرفت اخیر در ساخت واکسن چالش های لجستیکی توزیع صدها میلیون دوز از واکسن را پس از ساخته شدن آن بارز کرد.

طلا که از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۲۴ درصد رشد قیمت داشته است، پناهگاهی در برابر تورم و سقوط ارزش پول در بحبوجه تدابیر محرک مالی جهانی کم سابقه به شمار می رود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۸۸۸ دلار و ۶۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۴۶۵ دلار و ۹۵ سنت رسید.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها