گرانی گوجه فرنگی ربطی به مغازه داران ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: گرانی گوجه فرنگی ارتباطی به مغازه دار ندارد.

گرانی گوجه فرنگی ربطی به مغازه داران ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه گرانی گوجه فرنگی ارتباطی به مغازه دار ندارد، افزود: زمانی که قیمت محصولی در مغازه گران است، نرخ در مبدا و میدان مرکزی بالاست چرا که مغازه دار برحسب فاکتور، سود قانونی خود را روی کالا لحاظ می‌کند.

وی قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی را ۷ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مغازه دار با احتساب سود ۳۵ درصد بر مبنای فاکتور هر کیلو گوجه را با نرخ ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار تومان بر مبنای کیفیت به مصرف کننده عرضه می‌کند.

کارگر ادامه داد: گرانی گوجه فرنگی یا هر محصول دیگری به یکباره اتفاق می‌افتد، اما طول می‌کشد تا نرخ‌ها به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه با عرضه گوجه فرنگی از سمت جنوب، بازار به تعادل می‌رسد، بیان کرد: ارزانی گوجه فرنگی بدان معنا نیست که قیمت به ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان بازگردد چرا که در فصل تابستان از ورامین، کرج این محصول عرضه می‌شود، اما در زمستان به سبب عرضه از سمت جنوب، کرایه حمل و نقل به قیمت آن افزوده می‌شود، اما به طور کلی بازار طی ۲۰ روز آینده به تعادل می‌رسد.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهر با گرانفروشی مواجه نیستیم، بلکه بحث گرانی محصول مطرح است و فروشندگان به سبب گرانی قیمت چاره‌ای جز عرضه با نرخ‌های بالا ندارند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • منصور
    0

    گوجه چرا گران شود ... تقصیر این و آن شود دمی شود همچو هوا ... وقت دگر نهان شود موز چو بیاید از فرنگ ... قیمتش عین نان شود گوجه ممسنی چرا ... طعمه لوطیان شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها