خواستگار قلابی، دختر پولدار تهرانی را سرکیسه کرد

مرد شیاد که ادعا می‌کرد از مدیران یک شرکت بین‌المللی است، با چرب‌زبانی، دختر ثروتمندی را فریب داد و توانست از او 200میلیون تومان کلاهبرداری کند.

خواستگار قلابی، دختر پولدار تهرانی را سرکیسه کرد

روز 25مهرماه امسال دختر جوانی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی رفت و گفت خواستگارش از او 200میلیون تومان کلاهبرداری کرده و دیگر به تماس‌هایش جواب نمی‌دهد.

شاکی به مأموران گفت: حدود یک سال قبل با مرد جوانی آشنا شدم که می‌گفت از مدیران رده بالای یک شرکت بین‌المللی است. او می‌گفت وضعیت مالی خوبی دارد و از من خواستگاری کرد. من هم چون فکر می‌کردم جوان خوبی است و با او خوشبخت می‌شوم، پیشنهادش را قبول کردم و قرار شد چند‌ماه بعد با یکدیگر ازدواج کنیم.

دختر جوان در ادامه گفت: در مدت آشنایی یک روز او با من تماس گرفت و گفت موقعیت خوبی برای وارد‌کردن یک خودرو به‌دست آمده است و اگر در این کار سرمایه‌گذاری کنم، با توجه به شرایط بازار سود خوبی نصیبم خواهد شد.

او مبلغ 200میلیون تومان از من گرفت و گفت می‌تواند از طریق روابطی که دارد، برایم خودروی خارجی وارد کند و سپس آن را برای نقل و انتقال مدیران به واحد ترابری شرکتی که در آن کار می‌کند، اجاره دهد و از این طریق سود خوبی نصیب من شود.

شاکی ادامه داد: خواستگارم مدام برایم داستان‌سرایی می‌کرد. او گفت نمی‌خواهد بازرسی اداره متوجه این موضوع شود.

او گفت برای اینکه ردی از خودش به جا نگذارد، باید کارت عابربانکم را در اختیارش بگذارم. من هم که به او اعتماد پیدا کرده بودم، کارت و رمز خودم را در اختیارش گذاشتم و از طریق دستگاه پوز شرکت 200میلیون تومان از حسابم برداشت کرد اما ماه‌ها گذشت و نه خبری از خودرو شد و نه از پولم.

تا اینکه دیگر به پیام‌هایم جواب نداد و فهمیدم او یک کلاهبردار است و فرار کرده است.
با ثبت اظهارات شاکی، پرونده در اختیار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه چهارم قرار گرفت و کارآگاهان در گام اول تحقیقات متوجه شدند متهم با پول شاکی دلار خریده است.

مأموران در ادامه به شرکتی که متهم ادعا می‌کرد در آنجا کار می‌کند، رفتند تا درباره وی تحقیق کنند اما معلوم شد که هیچ‌کس در آنجا متهم را نمی‌شناسد و او درباره فعالیت در این شرکت به دختر جوان دروغ گفته است.
شاکی در شرایطی چند‌ماه با متهم در ارتباط بود و حتی 200میلیون تومان هم به او داده بود که هیچ آدرسی از او نداشت.

از سویی بررسی‌ها نشان می‌داد متهم نام واقعی‌اش را از شاکی پنهان کرده و با نامی دروغین خودش را معرفی کرده است. همین موضوع کار پلیس را دشوار می‌کرد.

با وجود این، مأموران با کمک دختر جوان چهره فرضی متهم را ترسیم کردند و توانستند او را شناسایی کنند. اطلاعات به‌دست آمده حاکی از آن بود که متهم از افراد سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری است که از سوی مراجع قضایی و انتظامی استان‌های خراسان رضوی ، خوزستان و شهر مسجد‌سلیمان تحت تعقیب قرار دارد.

در چنین شرایطی بود که مأموران موفق شدند مخفیگاه او را در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و او را دستگیر کنند.
سرهنگ سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اعلام جزئیات این پرونده، گفت: وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت، به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد و پس از صدور قرار تامین برای رسیدگی به سایر اتهام‌ها به استان خوزستان اعزام شد.

منبع: همشهری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها