محموله ۶۰ هزار و ۵۰۰ تن سیمان از پارسیان هرمزگان به کویت صادر شد

 استاندار هرمزگان گفت: برای نخستین بار با ۲ فروند کشتی نخستین محموله سیمان به میزان ۶۰ هزار و ۵۰۰ تن از پارسیان به کشور کویت صادر شد.

محموله ۶۰ هزار و ۵۰۰ تن سیمان از پارسیان هرمزگان به کویت صادر شد

فریدون همتی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از روند بارگیری این محموله غیرنفتی افزود: این صادرات غیرنفتی به ارزش بیش از یک میلیون و ۴۹۶ هزار دلار بوده که بر اساس مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع صورت گرفت.

وی بیان داشت: کشتی نخست حامل ۲۷ هزار تن سیمان به ارزش ۶۶۹ هزار دلار و کشتی دوم حامل ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن سیمان به ارزش ۸۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار بارگیری شد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: صادرات بیش از ۶۰ هزار تن سیمان از شهرستان پارسیان به منظور ارز آوری در شرایط تحریم و تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اقتصاد بدون نفت است.
همتی ادامه داد: این شناورها با تناژ ۳۳هزار و ۵۰۰ تنی شامل محموله‌های سیمان تولیدی در کشور بودند که از طریق شهرستان پارسیان در هرمزگان به کشور کویت صادر شدند.
وی گفت: این صادرات در عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد بدون نفت و کسب سهم بیشتر صادرات غیرنفتی در حوزه خلیج فارس می‌باشد که در چارچوب قانون با هماهنگی همه دستگاه های متولی امر صورت گرفته است.
استاندار هرمزگان در پایان با قدردانی از همکاری دستگاه های مسوول به ویژه همراهی دستگاه قضا تصریح کرد: همدلی و هم افزایی در شرایط کنونی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، در تسهیل امور بسیار مهم است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها