رئیس جمهوری آذربایجان به بایدن تبریک گفت و خواستار همکاری بیشتر شد

رئیس جمهوری آذربایجان به جو بایدن بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا تبریک گفت.

رئیس جمهوری آذربایجان به بایدن تبریک گفت و خواستار همکاری بیشتر شد

الهام علی‌اف در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفت و به همکاری خوب بین دو کشور در حوزه‌های امنیت، انرژی و فناوری ارتباطات تاکید کرد.

رئیس جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا روابط بین دو کشور بهتر می‌شود، به اشغال بخش‌هایی از قلمروهای جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان و حملات به کشورش اشاره کرد.

علی‌اف در این نامه همچنین نوشته، "در جریان حملات اخیر نیروهای ارمنستان حدود ۹۳ شهروند جمهوری آذربایجان کشته شده و بیش از ۴۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند. ارمنستان هزاران مزدور را از خارج برای این نبرد به استخدام خود درآورده است."

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین آمادگی کشورش را برای تضمین این مساله اعلام کرد که باکو و ایروان بر پایه صلح، امنیت و احترام متقابل در قره باغ زندگی کنند.

روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ۱۹۹۱ و زمانی متشنج شد که ارتش ارمنستان، قره باغ را به تصرف خود درآورد.

درگیری‌های جدید در ۲۷ سپتامبر شدت گرفت و از آن زمان، ارتش ارمنستان به حملاتش علیه شهروندان و نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان ادامه داد و سه توافق آتش بس را نقض کرده است.

قدرت‌های جهان خواستار آتش بس شده‌اند و در این میان، نخست‌وزیر ارمنستان از امضای توافق جدید با رهبران روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان جنگ در منطقه مورد مناقشه "قره‌باغ" خبر داده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها