کوچ استاد؛ یادواره چهلمین روز پرواز مرغ سحر

نماهنگ «کوچ استاد» به مناسبت چهلمین روز درگذشت محمدرضا شجریان منتشر می‌شود.

کوچ استاد؛ یادواره چهلمین روز پرواز مرغ سحر

نماهنگ کوچ استاد با صدای محمدفرزین ذوالقدر و آهنگسازی و تنظیم بهنام جاوید به مناسبت چهلمین روز درگذشت محمدرضا شجریان استاد آواز ایران منتشر خواهد شد. این اثر بر روی غزلی از مولانا ساخته شده هم اکنون، مراحل نهایی میکس و مستر خود را طی می‌کند.

ذوالقدر معتقد است: محمدرضا شجریان قطعا درطول ۱۰۰۰ سال گذشته از بهترین خوانندگان موسیقی ایران بوده و با مرگ ایشان صدا و نام او درتاریخ این سرزمین ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه هر اثری نمی تواند در شان و مقام هنری و فرهنگی این هنرمند فقید باشد، عنوان کرد: این اثر در سبک سنتی و آواز دشتی و بر روی یکی از غزلیات مولانا یعنی ای عاشقان هنگام کوچ است از جهان ساخته شده است.

وی افزود؛ برای اجرای این اثر تمرین فشرده و مناسبی با توجه به زمان اندک پیش رو صرف شده تا هرچه بهتر و زیباتر تولید شود.

این هنرمند که امیدوار است اثرش مورد توجه مخاطبان قرارگیرد در خاتمه گفت: در تولید این نماهنگ آن نگاه معنا گرایانه زندگی شجریان و همچنین بینش جامعه شناختی استاد مد نظر ما بود پس اثر انتخاب شده با روایت عرفانی مرگ ایشان و زندگی جاوید او در عالم معنا تنها می توانست با شعر زیبای مولانا معنا پیداکند.
محمدرضا شجریان (زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد. همچنین روزنامهٔ ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید حدود ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان ، و اجرای بیش از ده‌ها کنسرت داخلی و بین المللی شد.

محمدرضا شجریان پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان در هفدهم ماه مهر دارفانی را وادع گفت و در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • فروهر
    0

    استاد شجریان روحت شاد اگه کرونا نبود 80ملیون در تشریح شرکت میکردند کاری که تو کردی هیچ مبارزی نکرد تو مردم دوست میهن پرست روحت شاد

    نظرات شما -
    • .......
      0

      حرف خودتو بزن از طرف مردم حرف نزن ...فروخر

    • شهریار
      0

      خنده دار بود

  • امپراطور
    0

    روح استاد شاد و یادش تا ابد ماندگار خواهد بود .

  • شهریار
    0

    ننگ ایران زمین

  • ایرانی
    0

    روحت شاد یادت گرامی تا ابد

  • Mm
    0

    خودشیفته بی جنبه ای که بهخانوتده ومردم وکشورخود خیانت گرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها