استارتاپ آلمانی در فلوریدا پایانه ای برای تاکسی‌های پرنده می‌سازد

استارتاپ آلمانی موسوم به

استارتاپ آلمانی در فلوریدا پایانه ای برای تاکسی‌های پرنده می‌سازد

در حالی که تاکسی‌های پرنده احتمالا آینده حمل و نقل هوایی را خواهند ساخت، به زودی می‌توان آنها را در آسمان اورلاندو فلوریدا در ایالات متحده دید.

یک شرکت هواپیمایی آلمانی موسوم به "Lilium Aviation" به دنبال مشوق‌های مالیاتی برای ساخت یک مرکز حمل و نقل به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع با تاکسی‌های پرنده دارای ظرفیت پنج مسافر است.

این شرکت با این کار، در سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۴۳ شغل جدید ایجاد خواهد کرد. اما هدف از احداث این پایانه فقط تولید شغل و پول نیست.

"کریس کاسترو" از مدیران شهری اورلاندو گفت: این تحولی که ما به سمت آن حرکت می‌کنیم، روشی به هم پیوسته‌تر برای ما است تا بتوانیم به رانندگی هوشمند در شهر خود و افزایش کیفیت زندگی برسیم.

تاکسی پرنده شرکت "لیلیوم" یک هواپیمای عمودپرواز است که با ۳۶ موتور تمام برقی کار می‌کند. همچنین ظاهراً هنگام برخاستن ۶ تا ۷ برابر آرام‌تر از هلیکوپتر است.

اکنون این شرکت خواستار تخفیف مالیاتی حداکثر ۸۳۱ هزار دلاری طی یک دوره ۹ ساله است، چرا که قصد دارد از طریق احداث این پروژه مشاغل پردرآمد با متوسط حقوق سالانه ۶۶ هزار و ۴۵۱ دلار ایجاد کنند. به احتمال زیاد شهرداری درخواست آنها را تأیید می‌کند، زیرا معتقد است این شرکت در یک دوره ۱۰ ساله می‌تواند ۱.۷ میلیون دلار برای اقتصاد آورده ایجاد کند.

در این بین، شرکت "لیلیوم" با یا بدون این پروژه بسیار خوب عمل می‌کند. این شرکت در ماه اوت گذشته استخدام پانصدمین کارمند خود را جشن گرفت و ماه مارس گذشته موفق به جذب سرمایه به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیون دلار شد.

"کریستوفر دلبروک" مدیر ارشد مالی شرکت "لیلیوم" گفت: این بودجه اضافی اعتماد عمیق سرمایه‌گذاران ما را هم به محصول فیزیکی ما و هم به تجارت ما می‌رساند. این بودجه جدید به ما امکان می‌دهد تا گام‌های بزرگی در جهت هدف مشترک خود یعنی تحقق حمل و نقل هوایی با تاکسی‌های پرنده از اوایل سال ۲۰۲۵ برداریم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها