خراسان شمالی باید در برابر مخاطرات فصل سرما آماده باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان باید در برابر مخاطرات فصل سرما آمادگی لازم را داشته باشند.

خراسان شمالی باید در برابر مخاطرات فصل سرما آماده باشد

غلامرضا هوایی روز یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تاکید کرد: در برابر کم‌کاری های دستگاههای عضو مدیریت بحران کوتاه نخواهیم آمد و مدیران مربوط به ستاد مدیریت بحران استان باید همیشه در دسترس باشند.

وی افزود: پایش شبانه روزی امکانات، تجهیزات و حوزه کاری مربوط به ادارات کل منابع طبیعی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی برای مقابله با بحران و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی خطرآفرین، الزامی است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی همچنین بر ضرورت افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها و رفع موانع ترافیکی، تجهیز داروخانه ها، مراکز بهداشت و درمان، پاکسازی مسیل ها و مسیر رودخانه ها، اصلاح نقاط حادثه خیز، بررسی و حل مشکلات احتمالی خطوط آب، گاز و برق و تامین سوخت مورد نیاز استان در انبارهای شرکت پخش فرآورده های نفتی، برای مقابله با بحران های احتمالی در فصل سرما تاکید کرد.

استان خراسان شمالی از استان های سردسیر و حادثه خیز است و بر اساس اعلام ستاد بحران، این استان از نظر سیل خیزی رتبه دوم را در بین استان های کشور دارد.

وقوع بارندگی های سیل آسا و جاری شدن رواناب، هر ساله خسارات زیادی به حوزه های کشاورزی، راه و بخش های زیرساختی خراسان شمالی وارد می کند.

بارش‌ها و سیلاب‌های بهار پارسال بیش از هفت هزار میلیارد ریال به حوزه های مختلف این استان خسارت زد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها