دادستان خلخال با بی‌توجهی به پروتکل‌های پیشگیری از کرونا برخورد جدی می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: هرگونه بی‌توجهی و یا کم‌توجهی به رعایت موارد پیشگیرانه و پروتکل‌های مقابله با کرونا تهدید علیه سلامت عمومی مردم محسوب شده و با این افراد برابر با مقررات برخورد خواهد شد.

دادستان خلخال با بی‌توجهی به پروتکل‌های پیشگیری از کرونا برخورد جدی می‌کند

آرش جعفری روز یکشنبه افزود: ادامه وضعیت فعلی کرونا در این شهرستان و فراتر رفتن آن از وضعیت قرمز نگران‌کننده بوده و در صورت ادامه این روند بروز بحران بیماری کرونا دور از انتظار نیست.

وی گفت: برغم تذکر جدی به آحاد مختلف جامعه بویژه بازاریان ، صاحبان مشاغل مختلف عمومی و همه افراد حقیقی و حقوقی برای رعایت موارد پیشگیرانه اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، هیچ یک از مصوبات ستاد قرارگاه زیستی این شهرستان برای افزایش محدودیت‌های اجتماعی کنترل کننده کرونا در خلخال اجرا نشده و اقدام موثری هم از سوی نهادهای مجری دستورالعمل‌های ستاد کرونا و برخورد با متخلفان مشاهده نمی‌شود.

وی اظهارداشت: محدودیت‌های جدید اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برخی مشاغل خطرساز همچون توقف فعالیت صنوف اعلام شده در خلخال عملی و اجرایی نشده و این کار به افزایش شدت انتقال بیماری دامن می‌زند.

دادستان خلخال با بیان اینکه افزایش شمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس مهلک در خلخال سیر صعودی گرفته و برای قطع زنجیره بیماری و کنترل آن اجرای بند به بند مصوبات شهرستانی ستاد قرارگاه زیستی ضرورت دارد.

او افزود: اجازه سودجویی و فرصت‌طلبی را به افرادی که به بهانه شیوع کرونا سلامت مردم را در معرض خطر قرار م‌یدهند نخواهیم داد و دادستانی در صورت نیاز و تشخیص هرگونه اقدام و عملی که منجر به تشدید بیماری کرونا شود وارد عمل شده و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

جعفری با بیان اینکه وضعیت جامعه از لحاظ رعایت موارد بهداشتی مقابله با کرونا غیرقابل قبول است ، گفت: به ناظرین و مجریان مصوبات قرارگاه زیستی نیز تذکر داده می‌شود که به وظایف خود بدرستی عمل کرده و اقدام لازم را در خصوص برخورد با هر فردی که به قانونی تکمین نمی کند انجام دهند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها