سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان:

ممنوعیت مشاغل در ۱۱ شهر استان برای یک ماه/ امکان دورکاریِ یک سوم کارمندان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل در شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، لنجان، فلاورجان، شهرضا، مبارکه، سمیرم، خوانسار، اردستان و کاشان نیز اعمال شود.

ممنوعیت مشاغل در ۱۱ شهر استان برای یک ماه/ امکان دورکاریِ یک سوم کارمندان

حجت‌الله غلامی اظهار کرد: ساعتی پیش جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که مقرر شد علاوه بر محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در کلان‌شهر اصفهان این ممنوعیت در شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، لنجان، فلاورجان، شهرضا، مبارکه، سمیرم، خوانسار، اردستان و کاشان نیز اعمال شود که بر این اساس فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ روز ۲۰ آبان به مدت یک ماه ممنوع است.

وی با بیان اینکه این محدودیت شامل مشاغل گروه یک که خدمات اساسی به مردم ارائه می‌دهند نمی‌شود، افزود: همچنین مقرر شد اتاق اصناف با همکاری اداره صمت، بهداشت و درمان، تعزیرات و شهرداری‌ها تیم‌های بازرسی تشکیل دهند و بر اجرای این مصوبات نظارت دقیق کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص دورکاری کارمندان و تفویض اختیار به مدیران دستگاه‌ها، گفت: مصوب شد این دورکاری با کارمندانی باشد که بیماری زمینه‌ای دارند یا باردار هستند و مدیران دستگاه‌ها مشروط به ارائه خدمات مطلوب و متناسب با نوع کاری که انجام می‌دهند از امکان دورکاری تا یک سوم تعداد کارمندان استفاده کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: محدودیت ورود و خروج از اصفهان نیز تا ۱۶ آبان اعمال شد و هر گونه ممنوعیت تردد جدیدی در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع رسانی خواهد شد.

فهرست کسب و کارها در گروه شغلی 2

مراکز خرید، پاساژها، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاههای مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل اختصاص دارد.

گروه شغلی سه

مدارس، دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری را شامل می شود.

گروه شغلی چهارم

شامل همایش ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش ها، شهربازی ها و مراکز تفریحی آبی می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها