کارشناسان آمریکایی:

 اولویت بایدن باید تمرکز بر مدیریت بحران کرونا باشد

با پیروزی احتمالی جو بایدن نامزد حزب دموکرات، کارشناسان با تحلیل اولویت های پیش رو، خواستار تمرکز بایدن و تیم مشاوران وی در دوره دوماهه تحویل قدرت، بر روی مدیریت همه گیری کرونا شدند.

 اولویت بایدن باید تمرکز بر مدیریت بحران کرونا باشد

«تولوس اولورانیپا» (Toluse Olorunnipa) تحلیلگر نشریه آمریکایی واشنگتن پست در اظهار نظری درباره وضعیت کاری آتی بایدن در صورت پیروزی در این دور از انتخابات آمریکا به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: در واقع شیوع ویروس کرونا فرصتی برای بایدن بود و اکنون این همه گیری خود چالشی پیش روی وی خواهد بود.

تحلیلگر نشریه واشنگتن پست در ادامه گفت: در واقع جمهوریخواهان از آنچه ترامپ در مواجه با همه گیری ویروس کرونا انجام داد، خشنود نیستند چراکه روزانه هزاران نفر در آمریکا به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند و جمهوریخواهان مایل نیستند تا در ایالت های که به آنها تعلق دارد، شاهد چنین اوضاع وخیمی باشند، چرا؟ به این دلیل که شیوع این ویروس تحت کنترل در نیامده است.

اولورانیپا افزود: اکنون بایدن در صورت پیروزی، طی هفته های پیش رو و قبل از ورود به کاخ سفید باید تمام قوا و توجه خود و تیمش را بر روی نحوه مقابله با این همه گیری در آمریکا بگذارد و باید به آمریکایی ها نشان دهد که وی توان مهار این بحران را دارد، چراکه شاهد آن هستیم که روزانه صدها هزار نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده و هفته های پیش رو باتوجه به آماری که این مبتلایان در سراسر آمریکا به همراه خواهند داشت، بواقع برای بایدن چالش برانگیز خواهد بود.

وی ادامه داد: بایدن باید بداند چگونه این همه گیری را تحت کنترل در آورد چراکه در غیر اینصورت قادر نخواهد بود تا قبل از رهایی ازاین ویروس، به هیچ امور مهم سیاسی دیگری در صورت ورود به کاخ سفید، بدانها بپردازد.

اصلاحات بایدن باوجود همه گیری کرونا ممکن نیست

«لورا بَرون لوپز» (Laura Barron Lopez) تحلیلگر مسائل سیاسی از اندیشکده آمریکایی «پولیتیکو» نیز دراین خصوص به سی ان ان گفت: بایدن باید پیش از پرداختن به هر موضوع مهم دیگر سیاسی در آمریکا، همچون پرداختن به مساله تغییر آب و هوایی، اصلاحات در ساختار پلیس آمریکا، اصلاحات در زمینه مهاجرتی آمریکا یا احیای اقتصادی دراین کشور، در ابتدا و در این فاصله زمانی حیاتی دوماهه قادر باشد تا ویروس کرونا را در آمریکا مهار کند، درغیر اینصورت وی قادر به پرداختن به سایر امور مهم سیاسی دراین کشور نخواهد بود.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز 10 میلیون نفر گذشت و از این تعداد نیز بیش از 242هزار نفر جان باخته اند.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان ماه برگزار شد و درحالی که هنوز رسانه های آمریکایی خبر نهایی درباره پیروز این انتخابات را اعلام نکرده اند، اما جو بایدن بنا بر گزارش شبکه خبری فاکس نیوز تاکنون ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ نیز ۲۱۴ رای الکترال را به دست آورده و هنوز هیچ یک از دو نامزد آرای حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال را کسب نکرده اند.

ترامپ در روز سوم نوامبر - ۱۳ آبان ماه - با حضور در کاخ سفید درجمع گروهی از هوادارانش، خود را برنده انتخابات دانست و خواستار توقف شمارش آرا در ایالت های پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، کارولینای شمالی و جرجیا شد، این ادعای وی واکنش های منفی در سطح داخل و خارج از آمریکا را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها